Syntetyczny opioid o niewybiórczym działaniu na receptory opioidowe.
Więcej informacji: Tramadol w Narkopedii [H]yperreala
ODPOWIEDZ
Posty: 3 • Strona 1 z 1
  • 4 / / 0
Witam, nie mogłem nigdzie znaleźć tematu , który umożliwiłby mi odpowiedzi na większośc pytań, poza pojedynczymi wątkami, dlatego postanowiłem założyć nowy temat i byłbym wdzięczny za każdą przekazana wiedzę.
Otóż, od prawie 2 lat zażywam tramadol ze względu na silne bóle pleców (przepuklina kręgosłupa) gdyż leki NLPZ nie wchodzą w grę z racji na chorobe Crohna. Przyjmowane dawki to czysty tramadol w kapsułkach 100g jednorazowo dziennie. Bardzo się dogadaliśmy , bo działanie przeciwbólowe w moim przypadku ma bardzo dobre, jak i samopoczucie mocno wspomaga (uczucie euforii, chęć rozmowy itp, aż ciepło na sercu się robi :)) i działanie utrzymuje się o dziwo bardzo długo , rzędu koło 8-10 h a czasami i dłużej. Efekty uboczne przeważnie te same, mdłości , bezsenność i swędzenie skóry, z którymi da się żyć stosując odpowiednią rutynę. Niepokojące objawy zaczęly się koło tygodnia temu gdy po spożyciu 100mg z rana, wieczorem po około 10h, piwku i skręcie w pewnym momencie uczucie omdlenia, ciśnienie spadło o połowę - 70/40 (przeważnie koło 140/90) , brak kontaktu , drgawki i ciężki oddech, wszystko ustąpiło po około 15 minutach(przed w.w. objawami cały czas odczuwalem działanie tramadolu). Od początku kuracji tramadolem alkohol spożywany w drugiej fazie trampka zawsze z dobrym skutkiem, mj też :). Parę dni później próba 100mg i nawet 50g na dzień ,zakończona w początkowej i koncowej fazie drgawkami , niepokojem (coś jak atak paniki) uderzenia gorąca i zimna na przemian oraz problemy z koordynacją ruchową . W końcowej fazie potrzeba zażycia 5mg diazepamu na uspokojenie. Ogólnie podobna reakcja jak po zażyciu w przeszlosci MDMA czy koksu , lęki , niepokój , problemy z błędnikiem. Po kontakcie z lekarzem stwierdził , żeby zrobić przerwę 3 dniowa od tramadolu, lub wrócić do kodeiny, która w przeszłości nie pomagała a w tym momencie przynosi podobne skutki uboczne o osłabionym działaniu. Innych leków nie jest w stanie przepisać jako lekarz pierwszego kontaktu (Mieszkam w UK ). Przerwa paru dniowa od tramadolu była od pierwszego takiego przypadku, lecz po ponownym zażyciu ten sam efekt. Pytanie co teraz, na razie przerwa i wspomaganie się koda w niskich dawkach ale też strach do powrotu do tarampka jednak jakiś jest w głowie. Wiem, że dawka bardzo niska ale szczerze mówiąc, większe efekty daje mi taka dawka trampka niż morfina podawana w szpitalu parę razy w przeszłości. Ból z racji na przepuklinę, jak i chorobę Crohna uniemożliwia mi codzienne funkcjonowanie, dlatego szukam jakiejś porady tutaj i byłbym wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedz. Jeśli ma to znaczenie dostaje regularnie od paru lat leczenie biologiczne (infliximab) i nigdy nie stosowałem leków na depresje bądź lęki.
  • 4603 / 2219 / 1
Dlaczego tramdol bierzesz w takich dziwnych dawkach? 100-0-0? Przecież nawet jeżeli jest to lek o przedłużonym działaniu, to działa max 12h. Co robisz jak przestanie działać? Czekasz kolejne 12h z bólem?
Opis może pasować do przytrucia opioidem z alkoholem. Ile tego "piwka" było tego wieczoru?
  • 4 / / 0
Dawka 100 mg jest wystarczająca, spokojnie działa cały dzień , gdy biorę w godzinach 14-16(wtedy przeważnie coraz mocniej zaczynam odczuwać ból), lecz czasami gdy trafi się gorszy dzień i trzeba wziąć wcześniej lub ból jest mocniejszy dorzucam 50mg po paru godzinach.
Dla porównania kodeina w dawkach 60mg jednorazowo daje marny efekt utrzymujący się koło 2-3 godzin.
Co dziwniejsze wypite było tylko pół zwykłego piwa (500ml- 5%) gdzie w przeszłości po dużo większych ilościach żadnych efektów ubocznych.
ODPOWIEDZ
Posty: 3 • Strona 1 z 1
Artykuły
Newsy
[img]
Badanie: częstsze używanie substancji związane z większym obciążeniem psychicznym

Osoby częściej używające alkoholu, konopi lub stymulantów wykazywały więcej trudności psychicznych, które były też silniej ze sobą powiązane – wynika z badania polskich naukowców. Dotyczyło to m.in. stresu, impulsywności i doświadczeń przypominających objawy psychozy.

[img]
Wspólne szkolenie CBŚP i PSP – bezpieczna likwidacja nielegalnych laboratoriów narkotykowych

W Międzynarodowym Centrum Szkoleniowym do Zwalczania Nielegalnych Laboratoriów Narkotykowych (ITCCCL), działającym na terenie Centrum Szkolenia Policji w Legionowie, odbyło się specjalistyczne szkolenie poświęcone bezpiecznej likwidacji miejsc nielegalnej produkcji narkotyków. W zajęciach uczestniczyli strażacy z województwa świętokrzyskiego oraz funkcjonariusze Centralnego Biura Śledczego Policji.

[img]
Kontrolowane światłem opioidy mogą znosić ból bez skutków ubocznych?

Opioidy to jedne z najskuteczniejszych środków przeciwbólowych, ale ich działanie trudno jest ograniczyć do konkretnego miejsca. Morfina czy fentanyl pobudzają receptory opioidowe μ, które są obecne m.in. w mózgu, nerwach obwodowych czy jelitach. Jednak te same receptory odpowiadają za skutki uboczne. Konsekwencjami mogą być zaparcia, rozwój tolerancji czy uzależnienie. Szczególnie niebezpieczne jest zatrzymanie oddychania. Wielkim wyzwaniem jest zachowanie siły przeciwbólowej opioidów przy jednoczesnej kontroli miejsca i czasu działania.