Porozmawiajmy o hyperreal.info - tym razem bez cenzury

Nasz serwis wzbudza czasem zainteresowanie mediów. Jak sie dowiedzieliśmy tworzymy tajemniczy serwis, którego adresu lepiej nie ujawniać.

Anonim

Kategorie

Źródło

Głos Wielkopolski

Odsłony

3329
Ponizej zamieszczamy treść rozmowy z jednym z uczestników hyperreal.info. Rozmowa została przeprowadzona przez pana Pawła Kuroczckiego z "Głosu Wielkopolskego", a jej część zamieszczona została na stronach internetowych tej gazety (i prawdopodobnie w wydaniu papierowym z 22.05.2003). Sam "wywiad" miał służyć jako materiał do artykułu Wizje z witryny. Zapraszamy do lektury:

Jacek (16:14)
czesc tu jacek/hyperreal.info
Jacek (16:32)
Dzien Dobry
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:32)
dzień dobry
Jacek (16:33)
mam na imie jacek - kontaktowalismy sie meilowo...
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:33)
tak jest
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:34)
jestem Paweł Kuroczycki (kpawel@glos.com) z "Głosu Wielkopolskiego"
Jacek (16:34)
milo mi
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:34)
Cieszę się, że Pan się odezwał
Jacek (16:34)
jesli nie bedzie to problem to moze przejdzmy na "ty" - ok?
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:34)
nie ma sprawy
Jacek (16:35)
swietnie, zatem slucham
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:35)
organizujecie protesty zwiazane z ustawą "antynarkotykową"
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:35)
dotyczące marihuany
Jacek (16:35)
"my" tzn. ruch kanaba...
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:35)
ilu was jest, jak jestescie zorganizowani
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:35)
tak
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:36)
czy to oficjalnie zarerejstrowane stowarzyszenie, czy nieformalna grupa
Jacek (16:36)
kanaba a hyperreal to dwie troche rozne sprawy, ale faktem jest ze czesc osob udziela sie w obu miejscach
Jacek (16:38)
kanaba to kilkadziesiat osob w calej polsce ktore aktywnie zajmuja sie propagowaniem ideii legalizacji, jest to grupa nieformalna, ale sa plany zalegalizowania dzialalnosci na tym polu

Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:42)
Czy nie macie etycznych watpliwosci dotyczacych rozpowszechniania informacji dotyczacych sybstancji (roslin, lekow) uchodzacych w powszechnej swiadomosci za "nieszkodliwe", a zarzywane w wiekszych ilosciach powoduja halucynacje itp.
Jacek (16:43)
nie, nie mamy
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:44)
Co sadzicie o represjach ze strony prokuratury pod adresem hyperreala? Piszecie na swojej stronie o wezwaniu do prokuratury.
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:47)
Czego chcial od was prokurator?
Jacek (16:48)
pozew ten jest prawdopodobnie efektem jakiego kuriozalnego donosu, pozbawionego na dodatek logiki... zastanawiam sie na jakiej postawie mozna podejrzewac kogos o posiadanie narkotykow i w zwiazku z tym domagac sie udzielenia informacji o wlascicielu serwera, ktory jest poprostu komputerem (ktory z pewnoscia nie sluzy do produkcji lub przechowywania narkotykow :-) )
Jacek (16:50)
nie wiemy czego chcial od nas prokurator, zamieszczone na www pisma byly jedynymi do jakich dotarlismy i jakie otrzymalismy w tej sprawie... prawdopodobnie pismo mialo na celu zastraszenie nas...
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:50)
a kto twoim zdaniem chcial was zastrzaszyc?
Jacek (16:51)
nie wiemy kto zlozyl doniesienie - moze mafia
Jacek (16:51)
(to zart - ;-) )
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:51)
domyslilem sie
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:51)
wrocmy moze do etyki
Jacek (16:52)
aczkolwiek nigdy nie wiadomo
Jacek (16:52)
tak...
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:53)
nie zastanawiasz sie czasami, ze jakis dzieciak moze zaczac od galki muszkatałowej a skonczyc na kompocie, troche to ciezkie i napuszone, ale w tej chwili nic lepszegomi nie przyszlo do glowy
Jacek (16:53)
tak, to ciezkie co napisales, na dodatek pozbawione logiki... bez obrazy
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:53)
to znaczy
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:54)
?
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:57)
chodzi mi o to, że ktoś może zacząć eksperymenty z substancjami odurzającymi od powszechnie dotępnych leków (aviomarin) a potem będzie to wchodzić coraz głębiej, mocniej, aż skończy kompocie lub innych twardych narkotykach
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:57) chodzi mi o to, że ktoś może zacząć eksperymenty z substancjami odurzającymi od powszechnie dotępnych leków (aviomarin) a potem będzie w to wchodzić coraz głębiej, mocniej, aż skończy kompocie lub innych twardych narkotykach
Jacek (16:58)
my nie rozgraniczamy "uzywek" tak jak panstwo (na legalne i nielegalne), to sztuczny podzial ktory od strony dzialania tych substancji ma sie nijak do rzeczywistosci... rownie dobrze mozna napisac ze za kazdego "narciarza" na dworcu centralnym odpowiada panstwo - jestem pewien ze 99,99% z nich ZACZYNALO od legalnych papierosow oraz alkoholu ktore dalo im panstwo, na dodatek niezle na tym zarabiajac... papierosy oraz alkohol to uzywki ktore bardzo silnie uzalezniaja fizycznie, inaczej niz np. wiekszosc psychodelikow (thc, lsd, grzybki...) - prawda?
Jacek (16:58)
a co do lekow...
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:59)
co do gorzały i fajek to się zgadzam
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:59)
thc, lsd i grzybków nie próbowałem
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (16:59)
więc się nie wypowiadam
Jacek (17:00)
i innych substancji takze - my nie zachecamy do ich konsumpcji, wyciagniecie takich wnioskow z lektury naszego serwisu jest chyba naduzyciem...
Jacek (17:01)
informacje na temat oddzialywania (i sily uzalezniania) poszczegolnych substacji mozna znalesc w wielu miejscach w internecie (nie tylko u nas), oraz w wielu publikacjach naukowych
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:03)
dajecie szczegółowe instrukcje jak je przygotowywać
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:05)
prócz tego każdy użytkownik sieci nie może korzystać z publikacji naukowych, do których dostęp jest dość ograniczony
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:05)
a wejść na hyperreal może
Jacek (17:05)
tak, sa takie informacje... nie naklaniamy jednak do wykonywania takich experymentow, wiekszosc osob wie np. jak przygotowac proch badz inne substancje wybuchowe, ew. znalezienie takich informacji nie jest trudne, tudziez nielegalne (w kontexcie naszej rozmowy)...
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:06)
w tym miejscu masz oczywiście rację
Jacek (17:06)
a dlaczego wg ciebie "nie kazdy" powinien miec dostepu do wynikow roznych prac naukowych
Jacek (17:07)
tak wnioskuje z tego co napisales powyzej
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:09)
chodzilo mi o to, ze dostep do prac naukowych jest ograniczony ze wzgledu na ich ograniczony zasieg, ktos napisze doktorat o LSA w powoju i on sie ukazuje w nakladzie kilkunastu egzemplarzy, czyli bedzie mial kilkudziesieciu, do kilkuset czytelnikow, a jesli tresc tego doktoratu zawiesic w I-necie to dostep do niego - potencjalnie- bedzie mialo kilkaset milionow ludzi na calym swiecie
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:09)
to potezna bron
Jacek (17:10)
bron w jakim sensie?
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:11)
bron informacyjna
Jacek (17:12)
prawda, to jest informacja (powszechna) - ale co z tego?
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:12)
mozna przy jej pomocy dowolnie manipulowac ludzmi, co ty martiksa nie ogladales?
Jacek (17:13)
jesli juz jestesmy przy terminologii "matrixowej" to jest to raczej "bron przed matrixem" niz "bron matrixa"
Jacek (17:14)
oczywiscie informacja generalnie ma rozne oblicza, na manipulacje informacja mozna natkanc sie wszedzie - ale chyba nie zarzucasz nam manipulacji?
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:14)
wystarczy, ze na przyklad w jakiejs instrukcji zmienicie proporcje i ktos zamiast 10 gramów nasion użyje 50
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:15)
oczywiscie ze nie zarzucam wam manipulacji
Jacek (17:15)
oczywiscie - teoretycznie jest to mozliwe, ale skad te podejrzenia w naszym kierunku
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:15)
rozmawiamy teraz o sprawach ogolnych a nie o konkretach
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:15)
to byl tylko przyklad
Jacek (17:16)
ok, to bedzie ogolnie...
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:16)
na poparcie tezy o mozliwosciach manipulowania
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:16)
ale wrocmy do hyperreala
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:16)
instniejecie od 1996 roku
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:16)
duzo macie zarejestrowanych uzytkownikownikow
Jacek (17:17)
tak, od tego roku datuja sie poczatki serwisu
Jacek (17:17)
calkiem sporo
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:17)
tzn? rząd wielkości, kilkuset, kilka tysięcy, kilkanaście tysięcy
Jacek (17:17)
nie rejestrujemy uzytkownikow... ale ze statystyk serwera mozemy wywnioskowac ze odwieda nas bardzo duzo ludzi... Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:18)
czyli?
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:18)
nie chodzi mi o szczegóły
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:19)
czy ktos procz prokuratury czepiał się was już?
Jacek (17:19)
trudno nam to ocenic ile to konkretnych osob, ale notujemy przynajmniej kilkadziesiat tysiecy wizyt miesiecznie, wiele osob to "stali czytelnicy"
Jacek (17:20)
czasem otrzymujemy meile z pogrozkami zawierajace z reguly stek przeklenstw i wyzwisk, nic wiecej...
Jacek (17:20)
nie traktujemy ich powaznie
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:20)
tak myslalem
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:24)
jak sadzisz, kto wysyla te emaile?
Jacek (17:25)
nie wiemy - nie interesuja nas anonimy
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:26)
w naszym spolłeczeńśtwie przekleństw i wyzwisk pod adresem waszej strony moznaby spodziewać się po słuchaczach Radia Maryja itp., tyle że oni nie mają komputerów i Inecie nie wspomnę
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:26)
powiedz cos o was, czym się zajmujecie?
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:27)
chodzi mi o bardzo ogólne info, na przykład: inżyni9er, student, pracwnk agencji reklamowej itp
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:27)
ewentualnie po ile macie lat?
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:27)
tu również najwyżej przedział wiekowy: np20-25 26-30 itp
Jacek (17:28)
mysle ze opinia ze wierni ojca dyrektora nie maja dostepu do sieci i nie udzialaja sie w niej aktywnie nie jest adekwatna do rzeczywistosci... ale odlozmy to na bok...
Jacek (17:28)
a co do tego czym sie zajmujemy i kim jestesmy....
Jacek (17:29)
przedzial wiekowy to tak 20-40 lat (mowie o samym hyperrealu, nie kanabie, gdzie sa i starsze osoby)...
Jacek (17:30)
glownie studenci oraz osoby z wyzszym wyksztalceniem technicznym a takze humanistycznym
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:32)
dziękuje za odzew io rozmowę, życzę powodzenia, choć się z wami nie do końca zgadzam.
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:32)
cześć
Jacek (17:35)
ok - chcialem sie dowiedziec w jakim celu zbierasz te informacje czy w zwiazku z jakas konkretna publikacja?
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:35)
tak
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:35)
przecież nie dla przyjemności
Jacek (17:36)
wiec jesli jakies moje wypowiedzi bede cytowane chcialbym je zautoryzowac - w przeciwnym wypadku nie zgadzam sie na ich publikacje
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:36)
rozumiem
Jacek (17:36)
pozdrawiam
Jacek (17:36)
czesc
Paweł Kuroczycki (glos wlkp) (17:36)
czesc

I jeszcze jedno zdanie komentarza odemnie: część rozmowy która ukazała się na stronach www "Głosu Wielkopolskiego" nie została przezemnie zautoryzowana mimo wyraźnego braku zgody na publikacje nieautoryzowanych fragmentów wypowiedzi. Gwoli ścisłości zapis całej rozmowy zamieszczony powyżej nie został autoryzowany przez pana Kuroczyckiego :P.
Jacek

Oceń treść:

0
Brak głosów

Komentarze

QrA (niezweryfikowany)
no prosze... co za typ z pana redaktora :], ale wsumie to troche w plecy wyszedł na tej rozmowie. brawo jac za dobrą rozmowe. <br> <br>i jeszcze jedno - jest nas troszke więcej niz kilkadziesiąt :] (chyba ze chodziło ci scisle o hyperreal team) <br> <br>pozdro!
FruvaQ (niezweryfikowany)
Niezle to wyszlo. Mam nadzieje ze opublikuja to gdzies.
scr (niezweryfikowany)
brawo Jack!pan redaktor probowal zakonsac serum,ale chyba to go troche przeroslo..trzeba odrobic lekcje panie redaktorze..:o)))))Pozdr
JA (niezweryfikowany)
z rozmowy tej mozna wywnioskowac ze pan redaktor z tej gazetki nie jest osobą za bardzo inteligentna śmiem nawet twierdzić ze moze on byc agentem radia ma ryja <br> <br>zwycienzył pan Jacek <br>brawa dla pana Jacka!!!!!!! <br>
salvinorin (niezweryfikowany)
Szczerze mowiac strasznie cienki ten wywiad, a to z winy redaktora ktory pytal o pierdoly a przytym zgrywal luzaka. Pozal sie boshe. <br> <br>
AleX (niezweryfikowany)
no faktycznie troche za malo konkretnie etc.. ale i tak nasza jest :D
spiwor (niezweryfikowany)
Jacek masz rację ale to tylko kontakt gadu-gadu, nikogo to nie przekona kto nie słucha, bo myśli że to on ma rację.
gringoos (niezweryfikowany)
brawo Jack!pan redaktor probowal zakonsac serum,ale chyba to go troche przeroslo..trzeba odrobic lekcje panie redaktorze..:o)))))Pozdr
Nedren (niezweryfikowany)
Hyperreal forever !!!!!!!!
stelth (niezweryfikowany)
Matrix i gratulacje =]
herka17 (niezweryfikowany)
wywiad taki sobie, lecz strona hyperreal jest naprawdę wspaniała. :-))) Dlaczego? Bo jest tu zamieshczonych wiele interesujących artykułów, ponadto można się dowiedzieć w miarę konkretnych i prawdzuwych informacji o różnych narkotykach. Nie znam drugiej takiej strony. Wy zapewne tesh nie znacie adresu jakiejś innej strony lepshej od hyperreal u ? <br> <br>:)
scr (niezweryfikowany)
wywiad taki sobie, lecz strona hyperreal jest naprawdę wspaniała. :-))) Dlaczego? Bo jest tu zamieshczonych wiele interesujących artykułów, ponadto można się dowiedzieć w miarę konkretnych i prawdzuwych informacji o różnych narkotykach. Nie znam drugiej takiej strony. Wy zapewne tesh nie znacie adresu jakiejś innej strony lepshej od hyperreal u ? <br> <br>:)
salvinorin (niezweryfikowany)
wywiad taki sobie, lecz strona hyperreal jest naprawdę wspaniała. :-))) Dlaczego? Bo jest tu zamieshczonych wiele interesujących artykułów, ponadto można się dowiedzieć w miarę konkretnych i prawdzuwych informacji o różnych narkotykach. Nie znam drugiej takiej strony. Wy zapewne tesh nie znacie adresu jakiejś innej strony lepshej od hyperreal u ? <br> <br>:)
lodolamacz (niezweryfikowany)
Witam, rozmowa niczego sobie niepokoi mnie jednak, że odbije się to jakąś większą nagonką nie tylko na hyper ale i inne serwisy oraz (w jakiś sposób) na jego użytkowników. <br>Swoją drogą ciekawe jak jest jest ze średnią wieku wśród userów serwisu (ja 27 lat - palę od 10 i nie jestem narciarzem :) - kiedyś była bardzo pouczająca ankieta na temat częstotliwości odwiedzania serwisu, może dzięki uprzejmości admina zapoznamy się z wiekiem odwiedzających?
dpp (niezweryfikowany)
- jak wam nie wstyd takie info na caaały świat rozpowszechniać? <br>- no pomyślcie, ile wy macie lat? <br>- ..i to jeszcze studenci i inne światłe osoby pewnie? <br>- ile was tam jest? ..nazwiska! <br>- a przedszkolakom to pewnie kwasy pod powieke wkładacie, ha! wiedziałem.. moich czytelników to zainteresuje <br>- nie pochwalam, wytne wam jakiś chamski numer.. ale powodzenia :&gt; <br> <br>-- <br>też to tak odebraliście?
Zajawki z NeuroGroove
  • MDMA (Ecstasy)

doswiadczenie: THC w duzych ilosciach, 2 razy feta, pierwsza pigula...

pigula: tancerzyk





Okolo 23.15 - zjadlem tancerzyka

Okolo 23.45 - zaczyna działać

Okolo 00.00 – maxymalne działanie





okolo 01.00 - zaczynam pisac:



  • 4-HO-MET
  • Etanol (alkohol)
  • Marihuana
  • Pierwszy raz
  • Tytoń

Ekscytacja, ciekawość, pozytywne nastawienie do wszystkiego.

Sobota rano. Dzień piękny, wyczekiwany. Jeszcze nie wiemy jak piękny jest dziś świat, bo światło przysłania nam słomkowa roleta. Jest może koło 11 rano, umówieni jesteśmy na mieście dopiero o 14. Ja i G. ogarniamy się powoli, jemy śniadanie, pijemy kawę. Pakujemy najpotrzebniejsze rzeczy. Maluję się, palimy lufkę, pokładam się ze śmiechu na podłodze, kończę makijaż. Wychodzimy. Jadąc na rowerach podziwiamy wiejski krajobraz. Mam wrażenie, że czytanie masowej ilości tripraportów o psychodelikach na kilka dni przed wywarło wpływ na moje postrzeganie świata.

  • Grzyby halucynogenne
  • Pozytywne przeżycie

wolny wieczór, nikogo w domu, chęć poznania "co siedzi w grzybach"

 

  • LSD-25
  • Przeżycie mistyczne

Chęć umilenia popołudnia wyrażona Tęsknotą za Utraconym.

 

Minęło już kilkadziesiąt minut odkąd wyciumkany papier znalazł się w moim żołądku. Głowa zaczęła przeczuwać nadchodzący obłąkańczy stan. Ciało zaczyna drżeć, motam się chwilę; szukam odpowiedniego rytmu z którym mogłabym popłynąć; Hallucinogen – The Lone Deranger. Widzę odbicie samej siebie.