Heterocykliczne substancje psychoaktywne, m.in. fenmetrazyna i metylofenidat.
ODPOWIEDZ
  • 83 / 17 / 0
09 sierpnia 2024T800 pisze:
ADHD/ADD jak najbardziej istnieje i u pacjentów wykazywano zmienioną czynność w strukturach czołowych mózgu między innymi. Przemawia jeszcze za tym fakt, że po stymulantach robią się paradoksalnie spokojni.
Widziałam wyniki z pewnego badania (nie pamiętam jakiego dokładnie, sorry) porównującego mózgi dzieci ze stwierdzonym ADHD z mózgami dzieci bez tego zaburzenia. Wniosek: ADHD powoduje zmniejszenie stężenia neuronów. Szkoda, że nie wzięli pod uwagę tego że dzieciaki z ADHD były karmione stymulantami od lat. Pamiętam podobne badanie nt. wieloletniego stosowania neuroleptyków u schizofreników i ten sam wniosek: schizofrenia kurczy mózg, nie neuroleptyki. Oczywisty wniosek z tego badania dla mnie jest taki, że nieletni nie powinni brać stymulantów, ponieważ wszystkie stymulanty w mniejszym lub większym stopniu psują łepetynę, ale nie jestem lekarzem więc co ja tam wiem. Blokery hormonalne u nieletnich zgodnie z badaniami też są w pełni odwracalne.

Nie czepiam się waszych zaburzeń, zazdroszczę dostępu do farmaceutycznie czystego produktu nawet. A ten kolega z ADHD jakby przedawkował fenidat, to poszedłby spać? Pytam, bo nie udało mi się znaleźć w Internecie opisanego klinicznego przypadku takiego przedawkowania i jaki był tego efekt, co wydaje mi się dziwne.
  • 138 / 15 / 0
Po mefedronie poszedł spać, także można się domyślać.
  • 476 / 106 / 0
To jest chyba oczywiste, że stymulant do pewnego stężenia działa na korę przedczołową tak, że uspokaja ludzi z ADHD (bo kora jest za cienka i pracuje za słabo), a od pewnego momentu (wyższe dawki) kora będzie przestymulowana. Serio czy to takie złożone
  • 74 / 10 / 0
Czy tylko dla mnie metylofenidat nie jest zbyt bezpieczną substancją?
Przy sniffie to to po czasie powoduje straszne lęki, psychozy