SSRI: Escitalopram (Lexapro, Mozarin, Escitil) - Wątek ogólny

Leki przeciwdepresyjne, tymoleptyki - SSRI, SNRI, iMAO, TLPD i inne
Zobacz też: Wikipedia

Moderator: Leki

Posty: 1747 Strona 174 z 175
Rejestracja: 2019
  • 854 / 234 / 0

Info dla zainteresowanych osób z macicami: 20mg/d escitalopramu znacznie podwyższyło mi prolaktynę, w efekcie całkiem rozregulował mi się okres, opóźnienia były nawet kilkutygodniowe. Zeszłam na 15mg i po dwóch miesiącach już wszystko chodzi jak w zegarku. Nie spodziewałam się, że te 5mg mniej zrobi taką różnicę.
Rejestracja: 2017
  • 223 / 2 / 0

Biorę Esci 5 dni 5 mg od 4 dni 10 mg.
Lęk podwyższony, zaparcia, podwójne/zamazane widzenie, odrealnienie . Czuję się sztucznie

MDMA w leczeniu zaburzeń psychicznych

Psychodeliki są badane jako środki do leczenia zaburzeń psychicznych od lat. Niektóre z nich jak np. ketamina zostały już zatwierdzone przez amerykańską Agencję Żywności i Leków FDA w terapii depresji lekoopornej. Inne takie jak LSD, psylocybina, a zwłaszcza MDMA, są poddawane szczegółowym badaniom w tym kierunku.

W ciągu czterech lat członkowie gangu przemycili z Hiszpanii do Polski około pięciu ton narkotyków

Członkowie gangu na wielką skalę przemycali z Hiszpanii do Polski marihuanę ukrytą w pudełkach z mandarynkami, pomarańczami, bananami i innymi owocami. W ciągu czterech lat przemycili około pięciu ton narkotyków. Zarobili krocie. Marihuana ukryta w mandarynkach i pomarańczach
Rejestracja: 2021
  • 1 / / 0

Hejo!
Od 3 dni biorę dawkę 5mg Escitalopramu (esticil), pojutrze podwyższę ją według zaleceń do 10mg... jednak martwią mnie obecne już przy tak małej dawce skutki uboczne. Klasyczne problemy z układem pokarmowym i uczucie mdlenia do tego ból głowy i odczuwanie „podskórnych iskier elektrycznych” - to w różnych częściach ciała. Do tego szczękościski i uczucie napięcia w całym ciele (czasem dziwne odruchy skrępowania) Jednak najbardziej doskwiera mi duże poczucie senności i dekoncentracja- nie mogę przez nią brać udziału w zajęciach. W wywiadzie z psychiatrką dowiedziałam się, że u większości osób lek działa aktywizujaco, jednak istnieje grupa, którą lek otumania i szykuje do snu i wtedy zmienia się tym osoba czas dawkowania na godziny wieczorne. Dostałam zalecenia aby brać lek rano przed 12 z powyższych powodów... ale po 3 dniach jestem w stanie zdecydowanie stwierdzić, że należę do tej grupy ludzi, których lek usypia. Teraz moje pytanie... myślicie, że sama mogę przerzucić godziny brania leku z porannych na wieczorne? Doktorka na zwolnieniu a zaraz zmienię dawkę na dwukrotnie silniejszą..
Rejestracja: 2019
  • 854 / 234 / 0

Możesz, na próbę.
Rejestracja: 2021
  • 1 / / 0

Hej,

nurtuja mnie dwa pytaania:
1) rozumiem ze jak mi sie poprawi to po jakimś tam czasie będę mógł to odstawić i po prostu juz tego nie brac?
2) co do skutków ubocznych, szczególnie pytam o sfere seksualna, to jak to wyglada? Jak odstawie lek to wszystko wróci po jakimś czasie do normy czy coś np już zostaje?

dzieki za odp
Rejestracja: 2013
  • 14 / / 0

Powiedziałem lekarzowi że paroksetyna nie działa na mnie tak jak kiedyś to znaczy za pierwszym podejściem bo teraz było moje trzecie z paroksetyną. Lekarz wypisał mi escitalopram i otóż mam pytanie czy lek ten sprawdzi się na fobię społeczną lęki i ogólną depresję.Czy ma ktoś porównanie do paroksetyny po przesiadce?
Rejestracja: 2019
  • 854 / 234 / 0

paroksetyna jest w porównaniu do esci jakby bardziej "nachalna", "wyrazista", "mocniejsza".
Esci przy niej działa raczej subtelniej, w tle, ale też w wielu przypadkach jest skuteczny - np. w moim.
A czy Tobie akurat pomoże, tego nie wie nikt.
Rejestracja: 2021
  • 22 / / 0

Ma ktoś porównanie jak escitalopram wpływa na libido i energie z innymi lekami ssri/snri? Głównie chodzi mi o sertraline, paroksetyne i wenlafaksyne i te brałem, czy ten lek bardziej obniża libido i energie niż te leki, jak to było u was?
Rejestracja: 2020
  • 32 / 4 / 0

Ja od tygodnia jestem na escitalopramie i muszę powiedzieć że z libido jest dużo lepiej niż na wenlafaksynie czy paroksetynie, ale zobaczę jak będzie z czasem, na razie jestem na 5mg a docelowo mam być na 10mg. Po jakimś miesiącu pewnie będę mógł lepiej to ocenić.
Rejestracja: 2016
  • 412 / 51 / 0

Czy to normalne, żeby objawy odstawienne po Esci utrzymywały się trzeci dzień? Brałem 10-15 mg przez trzy miesiące, po odstawce pojawiły się charaktersytyczne zawroty głowy i brain zapy, które nie chcą zniknąć. Małem identyczne objawy po poprzedniej kuracji i odstawianiu paroksetyny, którą brałem wtedy 8 miesięcy, ale telepało mną tylko jeden dzień, teraz zaczynam się trochę matrwić...Co ciekawe nigdy nie mam żadnych uboków, gdy zaczynam terapię ssri, tylko przy zejściu jest niezbyt fajnie.
Posty: 1747 Strona 174 z 175
Wróć do „Antydepresanty”
Na czacie siedzi 2398 uczestników Wejdź na czata

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Comasz, matthewx i 5 gości