SSRI: Escitalopram (Lexapro, Mozarin, Escitil) - Wątek ogólny

Leki przeciwdepresyjne, tymoleptyki - SSRI, SNRI, iMAO, TLPD i inne
Zobacz też: Wikipedia

Moderator: Leki

Posty: 1792 Strona 174 z 180
Rejestracja: 2019
  • 854 / 235 / 0

Info dla zainteresowanych osób z macicami: 20mg/d escitalopramu znacznie podwyższyło mi prolaktynę, w efekcie całkiem rozregulował mi się okres, opóźnienia były nawet kilkutygodniowe. Zeszłam na 15mg i po dwóch miesiącach już wszystko chodzi jak w zegarku. Nie spodziewałam się, że te 5mg mniej zrobi taką różnicę.
Rejestracja: 2017
  • 256 / 4 / 0

Biorę Esci 5 dni 5 mg od 4 dni 10 mg.
Lęk podwyższony, zaparcia, podwójne/zamazane widzenie, odrealnienie . Czuję się sztucznie

Łupieżcy umysłów z CIA. Tajemnice programu MK-Ultra

Fiodor Dostojewski zwykł mawiać, że nie ma rzeczy bardziej niewiarygodnej od rzeczywistości. Ci, którzy po latach badali szczegóły tajnej operacji CIA zwanej MK-Ultra, musieli mieć w pamięci te słowa rosyjskiego pisarza.

Hermann Göring i narkotyki. Znaleziono przy nim 20 000 tabletek, łykał nawet 160 dziennie

Gdy w maju 1945 roku alianci aresztowali Hermanna Göringa znaleziono przy nim aż 20 000 tabletek leków przeciwbólowych. Marszałek Rzeszy od lat zmagał się ze zgubnym nałogiem. Jak niegdyś przystojny as lotnictwa został morfinistą-lekomanem i doszedł do wagi 140 kilogramów?
Rejestracja: 2021
  • 1 / / 0

Hejo!
Od 3 dni biorę dawkę 5mg Escitalopramu (esticil), pojutrze podwyższę ją według zaleceń do 10mg... jednak martwią mnie obecne już przy tak małej dawce skutki uboczne. Klasyczne problemy z układem pokarmowym i uczucie mdlenia do tego ból głowy i odczuwanie „podskórnych iskier elektrycznych” - to w różnych częściach ciała. Do tego szczękościski i uczucie napięcia w całym ciele (czasem dziwne odruchy skrępowania) Jednak najbardziej doskwiera mi duże poczucie senności i dekoncentracja- nie mogę przez nią brać udziału w zajęciach. W wywiadzie z psychiatrką dowiedziałam się, że u większości osób lek działa aktywizujaco, jednak istnieje grupa, którą lek otumania i szykuje do snu i wtedy zmienia się tym osoba czas dawkowania na godziny wieczorne. Dostałam zalecenia aby brać lek rano przed 12 z powyższych powodów... ale po 3 dniach jestem w stanie zdecydowanie stwierdzić, że należę do tej grupy ludzi, których lek usypia. Teraz moje pytanie... myślicie, że sama mogę przerzucić godziny brania leku z porannych na wieczorne? Doktorka na zwolnieniu a zaraz zmienię dawkę na dwukrotnie silniejszą..
Rejestracja: 2019
  • 854 / 235 / 0

Możesz, na próbę.
Rejestracja: 2021
  • 1 / / 0

Hej,

nurtuja mnie dwa pytaania:
1) rozumiem ze jak mi sie poprawi to po jakimś tam czasie będę mógł to odstawić i po prostu juz tego nie brac?
2) co do skutków ubocznych, szczególnie pytam o sfere seksualna, to jak to wyglada? Jak odstawie lek to wszystko wróci po jakimś czasie do normy czy coś np już zostaje?

dzieki za odp
Rejestracja: 2013
  • 15 / / 0

Powiedziałem lekarzowi że paroksetyna nie działa na mnie tak jak kiedyś to znaczy za pierwszym podejściem bo teraz było moje trzecie z paroksetyną. Lekarz wypisał mi escitalopram i otóż mam pytanie czy lek ten sprawdzi się na fobię społeczną lęki i ogólną depresję.Czy ma ktoś porównanie do paroksetyny po przesiadce?
Rejestracja: 2019
  • 854 / 235 / 0

paroksetyna jest w porównaniu do esci jakby bardziej "nachalna", "wyrazista", "mocniejsza".
Esci przy niej działa raczej subtelniej, w tle, ale też w wielu przypadkach jest skuteczny - np. w moim.
A czy Tobie akurat pomoże, tego nie wie nikt.
Rejestracja: 2021
  • 33 / / 0

Ma ktoś porównanie jak escitalopram wpływa na libido i energie z innymi lekami ssri/snri? Głównie chodzi mi o sertraline, paroksetyne i wenlafaksyne i te brałem, czy ten lek bardziej obniża libido i energie niż te leki, jak to było u was?
Rejestracja: 2020
  • 76 / 7 / 0

Ja od tygodnia jestem na escitalopramie i muszę powiedzieć że z libido jest dużo lepiej niż na wenlafaksynie czy paroksetynie, ale zobaczę jak będzie z czasem, na razie jestem na 5mg a docelowo mam być na 10mg. Po jakimś miesiącu pewnie będę mógł lepiej to ocenić.
Rejestracja: 2016
  • 412 / 51 / 0

Czy to normalne, żeby objawy odstawienne po Esci utrzymywały się trzeci dzień? Brałem 10-15 mg przez trzy miesiące, po odstawce pojawiły się charaktersytyczne zawroty głowy i brain zapy, które nie chcą zniknąć. Małem identyczne objawy po poprzedniej kuracji i odstawianiu paroksetyny, którą brałem wtedy 8 miesięcy, ale telepało mną tylko jeden dzień, teraz zaczynam się trochę matrwić...Co ciekawe nigdy nie mam żadnych uboków, gdy zaczynam terapię ssri, tylko przy zejściu jest niezbyt fajnie.
Posty: 1792 Strona 174 z 180
Wróć do „Antydepresanty”
Na czacie siedzi 2469 uczestników Wejdź na czata

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości