Wróciła moda na „haj” po lekach na kaszel! Tyle pustych pudełek w jednym miejscu

Ta publikacja ma być ostrzeżeniem dla rodziców i wychowawców. Na ulubionym miejscu schadzek młodzieży na osiedlu Wojska Polskiego w Nowym Sączu walają się puste opakowania po leku na kaszel Thiocodin. To lek, który po spożyciu w dużych ilościach może zaburzać świadomość. Dlaczego?

pokolenie Ł.K.

Kategorie

Źródło

sadeczanin.info
Komentarz [H]yperreala: 
Tekst stanowi przedruk z podanego źródła. Pozdrawiamy!

Odsłony

397

Ta publikacja ma być ostrzeżeniem dla rodziców i wychowawców. Na ulubionym miejscu schadzek młodzieży na osiedlu Wojska Polskiego w Nowym Sączu walają się puste opakowania po leku na kaszel Thiocodin. To lek, który po spożyciu w dużych ilościach może zaburzać świadomość. Dlaczego?

Thiocodin, niezależnie od tego czy tabletkach, czy w syropie ma powstrzymywać odruch kaszlu dlatego w jego skład wchodzą kodeina i sulfogwajakol. Ta pierwsza hamuje odruch kaszlu, ta druga ma ułatwić odkrztuszanie. Dla kogoś umordowanego chorobą ma zbawienne działanie, ale tylko w określonych dawkach. Kodeina bowiem to pochodna opioidów – działa bardzo szybko i bardzo szybko uzależnia, to substancja psychoaktywna!

- Substancje psychoaktywne zawarte w lekach z apteki są tak samo bardzo niebezpieczne dla zdrowia i życia jak ich narkotykowe odpowiedniki. Po pierwsze szybko uzależniają, dlatego też osoba, która pragnie poczuć „haj” potrzebuje ich coraz więcej. Używanie opioidów zawartych w lekach z apteki wywołuje szerokie spektrum różnego rodzaju objawów: doznanie euforii (tak zwany błogostan), brak uczucia pragnienia, głodu i odczuwania bólu, bezsenność / nadmierna senność, splątanie, spowolnienie ruchów, subiektywne odczuwanie zmian temperatury, obniżenie lub zwiększenie ciśnienia krwi, uporczywe nudności, zwężenie źrenic, problemy z oddychaniem - alarmują specjaliści na popularnym portalu medycznym rehab-terapia.pl

- Ryzyko zwiększa się wraz z zażywaniem kodeiny lub innych opioidów zawartych w lekach bez recepty, z alkoholem czy napojami energetyzującymi. Tego typu preparaty zażywane w nadmiarze mogą spowodować zatrucie organizmu. Oddziały toksykologiczne są przepełnione w okresie wakacyjnym. Na salach znajdują się przeważnie młodzi ludzie, którzy wyjeżdżając na letnie wojaże rozpoczęli inicjację z opioidami. Pacjentami oddziału zatruć są także studenci, którzy postanowili urozmaicić sobie imprezę w akademiku - podkreślają.

Problem jest taki, że kodeina jest składnikiem bardzo wielu podobnych preparatów, z których duża ilość dostępna jest bez recepty a ich opakowanie kosztuje kilka lub kilkanaście złotych. Co pewien czas problem zażywania takich leków przez studentów, młodzież ze szkół średnich a nawet podstawówek wraca z hukiem w mediach.

Wakacje co prawda już dawno się skończyły, ale wypada przypomnieć o zagrożeniu z konkretnej przyczyny – na osiedlu Wojska Polskiego na zarośniętej działce zaraz przy Zespole Szkolno – Przedszkolnym nr 3, w ulubionym miejscu spotkań okolicznej młodzieży walają się opakowania właśnie po pustym Thiocodinie. Jakoś trudno sobie wyobrazić, że wszystkie kilkadziesiąt tabletek zażył ktoś zmagający się akurat z przeziębieniem.

Jeśli zatem u swoich pociech zobaczycie podobne leki - opioidy wchodzą też w skład leków przeciwbiegunkowych - nie lekceważcie tematu i porozmawiajcie z dzieciakami. Sprawa jest tym poważniejsza, że po kolejnych locdawnach wszyscy specjaliści biją na alarm – z kondycją psychiczną młodzieży jest bardzo źle a to oznacza większe ryzyko, że ta sięgać będzie po nawet najgłupsze rozwiązania! (e.stachura@sadeczanin.info Fot.: ES)

Oceń treść:

Average: 8 (1 vote)
Zajawki z NeuroGroove
  • Gałka muszkatołowa

Witam,w tym TR zburzę mity dotyczące psychodelicznej gałki muszkatołowej (mój pierwszy TR, YEAH :D

* Set & Setting: dom, nastrój przeciętny, z lekką dozą zaciekawienia i niechęć rozczarowania, o czym dalej. Popołudnie i wieczór. Epizodycznie towarzyszyli mi niczego nie świadomi rodzice.

* Wiek: 20lat

* Doświadczenie: etanol,nikotyna,kofeina i LSA(nieudane)

* Dawkowanie:4 świeżo starte gałki na 60kg masy ciała

  • MDMA
  • Pierwszy raz

Nastrój bardzo dobry, brak zmartwień, otwartość na nowe doświadczenie, chęć poznania. Okoliczności również bardzo dobre, wolna chata u kumpla, wakacje, brak obowiązków, zaufane osoby.

 

Tekst opisuje sytuację, która mogłaby wydarzyć się (oczywiście nie doszło do niej) pół roku temu, dlatego nie zrobię raportu sensu stricte, gdyż szczegółowego przebiegu zdarzeń nie odtworzę. Będzie to przywołanie najbardziej znaczących wspomnień.

DZIEŃ 1

Było nas czterech. Ja, Jacek, Placek i Mariola. Początkowo tylko ja z Jackiem mieliśmy podróżować. Placek miał zioło, jednak przyłączył się do nas w trakcie. Mariola tylko piła, potem się zmyła. Miała robotę na drugi dzień.

  • 1P-LSD
  • Amfetamina
  • Etanol (alkohol)
  • Kannabinoidy
  • MDMA
  • Mefedron
  • Przeżycie mistyczne

W raporcie, edytor mi się krzaczy.

Cześć. To będzie pierwszy i prawdopodobnie ostatni (:D) raport w moim  życiu. Nie chodzi o to, że wbrew temu co mówiłem wczoraj nie zamierzam więcej ćpać, ale dlatego, że chyba nigdy więcej nie przeżyje czegoś tak głębokiego i realnego jak to.

  • 2C-D
  • Tripraport

brane w domu, trip w lesie

  Pewnego dnia spotkałem się z dziewczyną u mnie w domu. O 14:30 spaliliśmy fifę skuna, posłuchaliśmy muzyki i o 15:30 poszło 25mg 2c-d donosowo na łebka. Okrutny ból, pieczenie, drętwienie głowy, swędzenie pod skórą na głowie (zatoki), łzy z oczu. Cała twarz zapuchnięta, oczy bordowe. po 2min poczułem pierwsze efekty - zataczało mnie i myślałem zdecydowanie inaczej.

randomness