REKLAMA




Spada liczba uczniów próbujących używek

Spada odsetek polskich uczniów w wieku 15- 16 lat i 17-18 lat, którzy w sposób eksperymentalny lub okazjonalny pili alkohol lub używali substancji psychoaktywnych - wynika z badań europejskich ESPAD.

Koka

Kategorie

Źródło

PAP

Odsłony

2326
Spada odsetek polskich uczniów w wieku 15- 16 lat i 17-18 lat, którzy w sposób eksperymentalny lub okazjonalny pili alkohol lub używali substancji psychoaktywnych - wynika z badań europejskich ESPAD. Z badań wynika m.in., że odsetek uczniów, w wieku 15-16 lat, którzy raz w życiu pili alkohol wynosi obecnie 90 proc., pili w ciągu 12 miesięcy - 79 proc. a w ciągu ostatnich 30 dni - 57 proc. W roku 2003 r. odsetki te wynosiły odpowiednio: 92 proc., 85 proc. i 66 proc. Odsetek uczniów, w tym samym wieku, którzy raz w życiu użyli przetworów konopi (najczęściej używana przez polską młodzież nielegalna substancja psychoaktywna) wynosi 16 proc., w ciągu 12 miesięcy - 11 proc., w ciągu 30 dni - 6 proc. W roku 2003 r. odsetki te wynosiły odpowiednio: 19 proc., 15 proc. i 8 proc. Badanie ESPAD (Europejski Program Badań Ankietowych w szkołach na temat używania alkoholu i narkotyków) ma charakter cykliczny. Przeprowadzane jest co cztery lata. Poprzednie badania przeprowadzano w 1995 r., w 1999 r. i 2003 r. W Polsce zostało zrealizowane przez Instytut Psychiatrii i Neurologii na zlecenie Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii i Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Oceń treść:

Brak głosów

Komentarze

Uczeń (niezweryfikowany)
Mam 18 lat, chodze regularnie do szkoly a ani razu nie slyszalem o takich badaniach. Dziwne coś
Anonim (niezweryfikowany)
ja tam raz w gimnazjum to miałem, nie wiem co to im tak właściwie daje ale cóż, i tak część się wypiera bo myślą że to nauczyciele będą wiedzieli kto pisał a część wszystko zawyża
Anonim (niezweryfikowany)
Te badania sa gowno warte. Imho liczba mlodziezy siegajacej po uzywki zdecydowanie wzrasta z roku na rok. Glowna wine za to ponosi prohibicja narkotykowa, promowana przez zamordystow (idiotow z po, pis, sld ...)
Anonim (niezweryfikowany)
[quote=Anonim]Te badania sa gowno warte. Imho liczba mlodziezy siegajacej po uzywki zdecydowanie wzrasta z roku na rok. Glowna wine za to ponosi prohibicja narkotykowa, promowana przez zamordystow (idiotow z po, pis, sld ...)[/quote] popieram
Anonim (niezweryfikowany)
popieram!
DziQ (niezweryfikowany)
Autor artykułu zapomniał napomknąć, że badania dotyczyły uczniów narodowości Taddżydzkiej i Kazachskiej. Badania dotyczące Polaków niedługo.
Anonim (niezweryfikowany)
ja mialem w gimnazjum raz o fajkach i alko ;] goscie pisali takie chujnie ze w pale sie nie miesci :P np. kiedy i z kim pierwszy raz sprobowales alko: goscie pisali ze "z panem od historii" (...) gnicie chociaz bylo ;D
Anonim (niezweryfikowany)
Dobry żart. Z tego co wiem, w gimnazjach się teraz ćpa na potęgę ;)
Anonim (niezweryfikowany)
he he he... Młodzież staje się sprytniejsza - już się nie afiszuje z dragami :) Ale propaganda pozytywna, nie ma co.
Anonim (niezweryfikowany)
ja milem to badanie.... klasa napisala szczerze.... to kazali nam zrobic POPRAWE ANKIETY!! sic! musielismy pisac jeszcze raz i ladnie zaznaczac ze w zyciu trawy na oczy nie widzielismy to byla wlasnie ta z 2003 roku
Anonim (niezweryfikowany)
Zaraz jakis idiota powie ze to dzieki zaostrzonym przepisom karnym spozycie spada..... i beda sie cieszyc sukcesem, albo jeszcze bardziej zaostrzac
klufczyk (niezweryfikowany)
błąd statystyczny a nie ze spada ;] nie mieliście statystyki w szkole? ;]
klufczyk (niezweryfikowany)
błąd statystyczny a nie ze spada ;] nie mieliście statystyki w szkole? ;]
DziQ (niezweryfikowany)
albo te ankiety były imienne albo kolejne roczniki są coraz bardziej zjebane ;) healthy lifestyle kurwa
ohhohoo (niezweryfikowany)
mialem kiedys taka ankiete w liceum, musielismy ja potem pisac jeszze raz bo dyrekcja stwierdzila ze robimy sobie jaja ( ankieta byla dzien po 18 kumpla ;d)
Anonim (niezweryfikowany)
Ci na górze pomyślą jeszcze że to dzięki im tak to spada :/ My mieliśmy raz taki test i nikt nie brał tego na poważnie i wszyscy wpisywali co myśl przyniesie na pióro :D
Nargil (niezweryfikowany)
Nic dziwnego, że takie są wyniki, bo nikt sie tych je*** emo nie pyta, czy się tną. A jak wiemy zadając sobie rany wyzwalają endorfiny. Powiedziałbym, że obecnie jeszcze więcej osób ćpa. No sorry, ale to jest groźniejsze zjawisko od zapalenia trawki.
Anonim (niezweryfikowany)
hehehe wiadomo, ze bzdury...wystarczy spojrzec na ulice lub do byle jakiego klubu...
Anonim (niezweryfikowany)
te badania to mozna o kant dupy rozbic bo nikt tego naa powaznie nie bierze, albo ma cykora ze ktos go pozna po pismie...
Zajawki z NeuroGroove
  • Marihuana

/ nazwa substancji: marihuana / poziom doświadczenia: raz na jakiś czas;) ostatnio kilka razy na dzień przez 6 dób / dawka: pół gieta na 4 osoby / metoda: lufka / set&setting: plaża, noc, dopita reszta wódeczki, nuda, las nieopodal, czyt. nadzieja na fajne wkręty /




  • Dekstrometorfan
  • Grzyby halucynogenne

Set & Setting - własne podwórko przed domem.

Dawkowanie - 50 łysiczek lancetowatych + ~0,5g marihuany + 50 tabletek Acodinu.

Wiek i doświadczenie - 25 lat. Marihuana (7 lat), MDMA (ok 10 razy), łysiczki lancetowate (2 razy).

  • Amfetamina

Raport, który zaraz przeczytasz nie będzie raportem konkretnej jazdy. Będzie raczej zestawieniem ich wszystkich, czyli krótkim narko-rysem.



Może najpierw trochę o mnie. Chodzę do LO w niemałym mieście, jestem typem idealistki i romantyczki. Szkoła:: przeważnie bez problemów. Dom:: jak każdy inny, ale nie narzekam :). Mam wielu znajomych, jednak prawdziwych, zaufanych przyjaciół na palcach jednej ręki da się policzyć.

  • Marihuana

moja przygode z mj postanowilem opisac po przeczytaniu jednego

artukulu na hypereal... Pierwszy raz zabakalem jak bylem "powiedzmy"

bardzo mlody, ale wtedy sie w to nie wciagnalem w ogole... Palilem

zadko, nie bylo po prostu okazji, w srodowisku w ktorym sie obracalem

prawie nikt nie palil, a jesli to rzadko... Druga klasa lo, mialem

pierwsze niezle tripy hehe..., zaczelo mi sie podobac, ale duzo nie

wiedzialem na ten temat, po prostu sie balem tego troche hehe, ale