REKLAMA




Policja sprawdzi, czy kierowcy zażywali narkotyki

Zachodniopomorscy policjanci dostali specjalne testery i będą sprawdzać czy kierowcy nie prowadzą auta będąc pod wpływem narkotyków - poinformował dziennikarzy zastępca komendanta wojewódzkiego policji w Szczecinie, mł.insp. Andrzej Trela.

Anonim

Kategorie

Źródło

PAP

Odsłony

4150

Jak podkreślił Trela, jest to pierwszy tego typu program w Polsce. W blisko 350 specjalnych testerów wyposażono już policjantów z drogówki w Szczecinie, Koszalinie i Stargardzie Szczecińskim.

Urządzenia te wykrywają w ślinie lub pocie amfetaminę, opiaty, kokainę oraz benzodiazepiny. Są to substancje odurzające zawarte w marihuanie i innych, najpopularniejszych obecnie narkotykach, a także w lekach, po zażyciu których nie można kierować pojazdami.

Funkcjonariuszy przeszkolono wcześniej w rozpoznawaniu objawów zażycia środków odurzających oraz sposobach postępowania z osobami będącymi pod wpływem narkotyków.

Jeżeli u podejrzanie zachowującego się kierowcy badanie alkomatem nie wykaże, że pił on alkohol, zostanie wówczas przebadany narkotesterem. Pozytywny wynik tego badania spowoduje, przewiezienie kierowcy do najbliższej przychodni lub szpitala w celu pobrania krwi.

Badanie testerem nie stanowi dowodu przeciw kierowcy, dlatego krew poddana zostanie analizie w specjalistycznym laboratorium - wyjaśnił dr Krzysztof Borowiak z Zakładu Medycyny Sądowej Pomorskiej Akademii Medycznej w Szczecinie.

Po otrzymaniu pozytywnego wyniku badania krwi na zawartość środków odurzających u kierującego policja sporządzi wniosek do Sądu Grodzkiego o ukaranie go.

Testery umożliwią sprawdzenie, jak wielu kierowców prowadzi samochód pod wpływem narkotyków. Podejrzewamy, że ich liczba jest niewiele mniejsza od tych, którzy siadają za kierownicę po wypiciu alkoholu - powiedział Trela.

Oceń treść:

0
Brak głosów

Komentarze

dzidas (niezweryfikowany)
a to swinie! i skoncza sie wycieczki kaszlem po piatke ;)
Bob (niezweryfikowany)
...ale zapomnieli chyba o najwazniejszym! A mianowicie o thc i lsd! %-D Kto sprawdzi czy akurat nie zarzucilam znaczka popijajac go dymem konopnym?! A to moje ulubione combo ;]<br><br>Widzicie, jeszcze nie jest tak zle! Tak naprawde chodzi im o to, zeby mlodziez przerzucila sie na psychodeliki, porzucajac uppery i downery :) <br><br>Wszystko zmierza w dobrym kierunku, buziaczki!<br><br>
Armageddon (niezweryfikowany)
&quot;amfetaminę, opiaty, kokainę oraz benzodiazepiny. Są to substancje odurzające zawarte w marihuanie&quot; <br> <br>że cy? że what? lol <br> <br>ok. Spoko. I jeszcze coś. Jeśli amfetamina tak przeszkadza w prowadzeniu samochodu to pewnie USA sabotuje własnych pilotów myśliwców podając im ten środek w celu zwiększenia sprawności bojowej właśnie. Lol. Rzeź. Pieprzenie.
Pustelnik (niezweryfikowany)
&quot;amfetaminę, opiaty, kokainę oraz benzodiazepiny. Są to substancje odurzające zawarte w marihuanie&quot; <br> <br>że cy? że what? lol <br> <br>ok. Spoko. I jeszcze coś. Jeśli amfetamina tak przeszkadza w prowadzeniu samochodu to pewnie USA sabotuje własnych pilotów myśliwców podając im ten środek w celu zwiększenia sprawności bojowej właśnie. Lol. Rzeź. Pieprzenie.
Armageddon (niezweryfikowany)
&quot;Urządzenia te wykrywają w ślinie lub pocie amfetaminę, opiaty, kokainę oraz benzodiazepiny. Są to substancje odurzające zawarte w marihuanie i innych, najpopularniejszych obecnie narkotykach&quot; - co za debilizm w MJ nie ma żadnych substancji tu wymianionych za to jest THC więc palanty znowu robią prookację
Pustelnik (niezweryfikowany)
&quot;Urządzenia te wykrywają w ślinie lub pocie amfetaminę, opiaty, kokainę oraz benzodiazepiny. Są to substancje odurzające zawarte w marihuanie i innych, najpopularniejszych obecnie narkotykach&quot; - co za debilizm w MJ nie ma żadnych substancji tu wymianionych za to jest THC więc palanty znowu robią prookację
u_ran (niezweryfikowany)
Jak to jest przeciez thc odklada sie wiec wykrywa sie dlugo po paleniu mimo ze nie ma juz dzialania, takich tez lapia ?
Pustelnik (niezweryfikowany)
...ale zapomnieli chyba o najwazniejszym! A mianowicie o thc i lsd! %-D Kto sprawdzi czy akurat nie zarzucilam znaczka popijajac go dymem konopnym?! A to moje ulubione combo ;]<br><br>Widzicie, jeszcze nie jest tak zle! Tak naprawde chodzi im o to, zeby mlodziez przerzucila sie na psychodeliki, porzucajac uppery i downery :) <br><br>Wszystko zmierza w dobrym kierunku, buziaczki!<br><br>
psychomaniak (niezweryfikowany)
&quot;amfetaminę, opiaty, kokainę oraz benzodiazepiny. Są to substancje odurzające zawarte w marihuanie&quot; <br> <br>że cy? że what? lol <br> <br>ok. Spoko. I jeszcze coś. Jeśli amfetamina tak przeszkadza w prowadzeniu samochodu to pewnie USA sabotuje własnych pilotów myśliwców podając im ten środek w celu zwiększenia sprawności bojowej właśnie. Lol. Rzeź. Pieprzenie.
dTox (niezweryfikowany)
&quot;Jak podkreślił Trela, jest to pierwszy tego typu program w Polsce&quot; <br> <br>LOL koles jest niedoinformowany na Slasku juz maja te testery z pol roq, nie ma to jak policja.. <br> <br> <br> <br>
personalia (niezweryfikowany)
&quot;Urządzenia te wykrywają w ślinie lub pocie amfetaminę, opiaty, kokainę oraz benzodiazepiny. Są to substancje odurzające zawarte w marihuanie i innych, najpopularniejszych obecnie narkotykach&quot; - co za debilizm w MJ nie ma żadnych substancji tu wymianionych za to jest THC więc palanty znowu robią prookację
dTox (niezweryfikowany)
&quot;Jak podkreślił Trela, jest to pierwszy tego typu program w Polsce&quot; <br> <br>LOL koles jest niedoinformowany na Slasku juz maja te testery z pol roq, nie ma to jak policja.. <br> <br> <br> <br>
FruvaQ (niezweryfikowany)
Jak to jest przeciez thc odklada sie wiec wykrywa sie dlugo po paleniu mimo ze nie ma juz dzialania, takich tez lapia ?
Pustelnik (niezweryfikowany)
Jak to jest przeciez thc odklada sie wiec wykrywa sie dlugo po paleniu mimo ze nie ma juz dzialania, takich tez lapia ?
u_ran (niezweryfikowany)
...ale zapomnieli chyba o najwazniejszym! A mianowicie o thc i lsd! %-D Kto sprawdzi czy akurat nie zarzucilam znaczka popijajac go dymem konopnym?! A to moje ulubione combo ;]<br><br>Widzicie, jeszcze nie jest tak zle! Tak naprawde chodzi im o to, zeby mlodziez przerzucila sie na psychodeliki, porzucajac uppery i downery :) <br><br>Wszystko zmierza w dobrym kierunku, buziaczki!<br><br>
randomness