Legalizacja narkotyków

Czy "miękkie" narkotyki powinny być zalegalizowane?

Anonim

Kategorie

Źródło

Gazeta.pl

Odsłony

6103

W Polsce obecnie wszystkie narkotyki są nielegalne - można trafić do więzienia za posiadanie nawet niewielkiej ilości marihuany na własny użytek. Czy to skutecznie odstrasza potencjalnych amatorów "miękkich" używek? Czy pomaga walczyć z problemem narkomanii? Opinie na ten temat są podzielone.

Dorota Arciszewska-Mielewczyk, posłanka z ramienia partii Prawo i Sprawiedliwość.

Nie - wszystkie narkotyki to zło, a zło trzeba potępiać, nie legalizować:

W kwestii narkotyków prezentuję zdecydowanie konserwatywną postawę - moim zdaniem niedopuszczalna jest legalizacja jakichkolwiek narkotyków. Nie zgadzam się także z podziałem na "miękkie" i "twarde" - narkotyk to narkotyk. Człowieka sięgającego po słabsze substancje tylko krok dzieli od tych mocniejszych. Absurdalne jest głoszenie nieszkodliwości "miękkich" narkotyków. Jeśli ktokolwiek zetknął się z narkotykami, przeszedł gehennę uzależnienia, poznał ból, cierpienie i destrukcję życia, jakie ono powoduje - ten nie ma żadnych wątpliwości, że narkotyki to zło. Zdaję sobie sprawę, że w Europie są kraje, w których prawo dopuszcza legalną i kontrolowaną sprzedaż pewnych substancji odurzających, ale ja się na to w Polsce nie zgadzam.

Każde społeczeństwo funkcjonuje w pewnych kulturowych warunkach, uważam jednak, że w naszą kulturę narkotyki nie są wpisane. Nie daję przyzwolenia, by iść w tym kierunku. Musimy mieć pewne normy, które nadają kierunek naszemu postępowaniu, normy, w których się poruszamy. Z patologią trzeba walczyć, a narkotyki to patologia. Całkowity zakaz ich posiadania i sprzedaży podyktowany jest troską o nasze dzieci, o ich dobro, zdrowie i przyszłość. Nawet narkomanom nie można pozwolić, by sami sobie wyrządzali krzywdę, lecz trzeba ich ratować. Ponadto jako polityk muszę na pewne sprawy patrzeć szerzej i uważam, że temat legalizacji narkotyków jest tematem zastępczym - podobnie jak dyskusja o aborcji czy prawie homoseksualistów do zawierania małżeństw. O legalizacji narkotyków w ogóle nie powinno być mowy. Narkotyki to zło, które należy zdusić w zarodku. To wróg, dla którego nie ma żadnego usprawiedliwienia.

Maria Szyszkowska, senator, członek Klubu Parlamentarnego Lewica Razem.

Tak - prohibicja nie wpływa na ograniczenie sprzedaży narkotyków, tylko spycha ją do podziemia, gdzie trudniej ją kontrolować:

Uważam, że legalizacja tzw. miękkich narkotyków ma głęboki sens z dwóch powodów. Po pierwsze, eliminuje niebezpieczeństwo, że narkotyki zostaną komuś podrzucone (nawet przez policję), a zakaz posiadania choćby najmniejszej ilości tych środków otwiera taką furtkę. Po drugie, narkotyki są i będą używane. To, że są obecnie nielegalne, nie eliminuje problemu, ponieważ dostęp do nich ma każdy, kto chce je zdobyć. Dodatkowo wiemy z historii Stanów Zjednoczonych, że prohibicja nie jest dobrym rozwiązaniem i tak naprawdę nie przynosi efektów, tylko spycha konsumpcję zakazanych używek do "podziemia", gdzie nie ma nad nią zupełnie żadnej kontroli. Moim zdaniem panujący w Polsce do tej pory zakaz sprzedaży i posiadania "miękkich" narkotyków nie spełnił swojej funkcji, spowodował raczej powstanie syndromu owocu zakazanego - to, czego robić nie wolno, tym bardziej nas nęci. Narkotyki stały się tak samo powszechne i łatwo dostępne jak alkohol, a ich sprzedawcy docierają już nie tylko do szkół, ale nawet do niektórych przedszkoli.

Uważam, że legalizacja "miękkich" narkotyków pomogłaby zmienić tę sytuację. Pomogłaby państwu "oswoić" handel narkotykami, przejąć nad nim kontrolę. Narkotyki byłyby sprzedawane, ale np. tylko w nielicznych miejscach do tego wyznaczonych. Na nielegalnych sprzedawców nakładane byłyby wysokie kary pieniężne. Oczywiście w dalszym ciągu bezwzględny zakaz zakupu narkotyków dotyczyłby młodzieży i dzieci.

Legalizacji narkotyków powinna także towarzyszyć szeroka i pozbawiona zbędnego moralizatorstwa akcja edukacyjna. Jej zadaniem byłoby uświadomienie wszystkim, że uzależnienie się od narkotyków ma negatywne następstwa - prowadzi do rozwoju wielu chorób, przyczynia się do utraty możliwości swobodnego decydowania o własnym życiu. Obecnie sprzedaż narkotyków ma tak duży zasięg i na tyle wymknęła się spod kontroli, że legalna kontrola państwa nad tym procederem wydaje się konieczna.

Oceń treść:

0
Brak głosów

Komentarze

aa (niezweryfikowany)
"Nawet narkomanom nie można pozwolić, by sami sobie wyrządzali krzywdę " oporsze jaka wiela troska. idz sie lecz kobieto....
ziom (niezweryfikowany)
buehehehehehe a ja idę się spalić :) i chuj w dupe policji !!!!!!
niematakiego (niezweryfikowany)
szkoda ze pani z prawej nie potrafi i nie chce nic zrozumiec a pani z lewej mowi jak mowi bo mamy rok wyborczy... a nas dalej beda zamykac za 0,2 g + to co wyskrobie sie z lufy.... <br> <br>pierdolniety kraj.... <br> <br>a moze wszyscy ktorzy pala powinni w jeden dzien zglosic sie na policji <br>informujac ze pala... moze maly paraliz pieprzonego panstwa policyjnego by cos zmienil..
maria (niezweryfikowany)
&quot;Jeśli ktokolwiek zetknął się z narkotykami, przeszedł gehennę uzależnienia, poznał ból, cierpienie i destrukcję życia, jakie ono powoduje - ten nie ma żadnych wątpliwości, że narkotyki to zło. &quot; - ciekawe skad to wie? ;p
Traper (niezweryfikowany)
&quot;O legalizacji narkotyków w ogóle nie powinno być mowy. &quot; Ty zeszmacono kurwo jebana. Powinnismy raczej pogadac, jak zlikwidowac glupote w sejmie. Skoro nie powinno być mowy, to jak się ciebie zapytali, to było odpowiedzieć że o narkotykach nawet nie zabieram głosu, bo są złe. Tak jak gleboko wierze w rozwoj Polski, tak samo wierze w legalizacje... ale gora daje 20 lat, bo jak nie to sie ucpam i rozjebe pol sejmu. Wszystkich powybijam !
Misiek (niezweryfikowany)
&quot;Jeśli ktokolwiek zetknął się z narkotykami, przeszedł gehennę uzależnienia, poznał ból, cierpienie i destrukcję życia, jakie ono powoduje - ten nie ma żadnych wątpliwości, że narkotyki to zło. &quot; - ciekawe skad to wie? ;p
SonOfKyuss (niezweryfikowany)
No no, p. Mielewczyk zmienia opcje polityczne niczym chorągiewka na wietrze. Najpierw PO, teraz PiS... Może niedługo LPR? <br> <br>A co do jej &quot;błyskotliwej &quot; argumentacji - polecam następujący art: <br>http://www.libertarianizm.pl/michnar.html <br> <br>Każdy oszołom pokroju tej pani powinien to klepać każdego dnia, jak kurwa amen w pacierzu. Może wreszcie coś dotrze... <br>
łukaszenko (niezweryfikowany)
Ciekawe czy Pani Arciszewska lubi sie napić wina?? Jeżeli tak to powinna się zastanowić nad tym co powiedziała !!
LOLek ten od bolka (niezweryfikowany)
ta szyszkowska to gada az zbyt sensownie jak na polityka, moze czytala hypera ;) w kazdym razie popieram <br>a ta pizda z PiS u to sie powinna leczyc na niedobor neuronow (tzw. glupota) <br>pamietajcie moi drodzy uzywkowicze: NARKOTYKI TO ZLOOOOOO!!!!! bleeee AVEEEE SZAAATAAAN!!! <br> <br>peace!
dagi (niezweryfikowany)
czytajac pania z pisu to normalnie nie mozna uwierzyc jakie ona brednie wygaduje, to ja jestem za tym zeby zakazac grubasom jesc hamburgery ijeeee i bedzie zajebiscie wogole ludzie robcie tak jak my chcemy bo jak nie to wpierdol i kara, pare lat paki niech jeszcze moze zwieksza bo 3 lata to za malo... ej moze mi ktos powiedziec co za ludzie glosuja na pis ?? (o_O)
SonOfKyuss (niezweryfikowany)
No no, p. Mielewczyk zmienia opcje polityczne niczym chorągiewka na wietrze. Najpierw PO, teraz PiS... Może niedługo LPR? <br> <br>A co do jej &quot;błyskotliwej &quot; argumentacji - polecam następujący art: <br>http://www.libertarianizm.pl/michnar.html <br> <br>Każdy oszołom pokroju tej pani powinien to klepać każdego dnia, jak kurwa amen w pacierzu. Może wreszcie coś dotrze... <br>
Bysy (niezweryfikowany)
&quot;Jeśli ktokolwiek zetknął się z narkotykami, przeszedł gehennę uzależnienia, poznał ból, cierpienie i destrukcję życia, jakie ono powoduje - ten nie ma żadnych wątpliwości, że narkotyki to zło. &quot; - ciekawe skad to wie? ;p
Maek (niezweryfikowany)
Ciekawe czy Pani Arciszewska lubi sie napić wina?? Jeżeli tak to powinna się zastanowić nad tym co powiedziała !!
Choin (niezweryfikowany)
kurwa jak stara pizda moze nawijac jakie to narkotyki sa zle i niedobre i ze nie ma podzialu na miekie i twarde. przeciez ona huj o tym wie. Absurdalne jest głoszenie nieszkodliwości miękkich narkotyków - niech sobie przeczyta raport WHO na temat szkodliwosci tej okronej i zabojczej substancji jaka jest marihuana. przeciez ona od razu uzaleznia. jeden buh i juz sie wjebales. jestes cpunem. Każde społeczeństwo funkcjonuje w pewnych kulturowych warunkach, uważam jednak, że w naszą kulturę narkotyki nie są wpisane - co ona pierdoli jak ponad 50 % malolatow jara gandzie albo chociaz raz zajaralo. pewnie jej dziecko(jak ma) tez jara tylko ona huja sie zna i nawet nie wie. i czego mam zjechac na 2 lata bo mam ochote sie kurwa nacpac. moje zycie. robie co chce. huj ich to obchodzi. LEGALIZE IT
nildur (niezweryfikowany)
&quot;O legalizacji narkotyków w ogóle nie powinno być mowy. &quot; Ty zeszmacono kurwo jebana. Powinnismy raczej pogadac, jak zlikwidowac glupote w sejmie. Skoro nie powinno być mowy, to jak się ciebie zapytali, to było odpowiedzieć że o narkotykach nawet nie zabieram głosu, bo są złe. Tak jak gleboko wierze w rozwoj Polski, tak samo wierze w legalizacje... ale gora daje 20 lat, bo jak nie to sie ucpam i rozjebe pol sejmu. Wszystkich powybijam !
QrA (niezweryfikowany)
{l, a ich sprzedawcy docierają już nie tylko do szkół, ale nawet do niektórych przedszkoli.| <br> <br> <br> <br>PARANOJA!!!! hwdp ! legalize !!
mag (niezweryfikowany)
Polakom gratulujemy PiSu bleee :[[[
Ziomek (niezweryfikowany)
jo tam nie sluchajcie tej debilki peace:D
Miko.. (niezweryfikowany)
&gt;że w naszą kulturę narkotyki nie są wpisane... <br> <br>Nie ma to jak palnąć taką głupotę... <br> <br>Weźmy taki np. alkohol, każdy kto interesuje się tym trochę wie, że alkohol znajduje się w tej samej grupie depresantów co heroina itp... <br> <br>&gt;Ponadto jako polityk muszę na pewne sprawy patrzeć szerzej i uważam, że temat legalizacji narkotyków jest tematem zastępczym... <br> <br>Widzicie ten brak argumentów????..... Nie wiem co powiedzieć, ..to powiem o programie politycznym, że to niby gra na wyborcach i bedzie dobrze... <br> <br>kobieto powiem tak jak na to zasługujesz i mam nikłą nadzieję, że to przeczytasz, odpierdol się od normalnych ludzi, którzy mają odmienne pomysły na spędzanie wolnego czasu od Twoich. A te obłudne, fałszywe.. martienie się o dzieci itp... jest dla mnie poprostu żenujące.... ...bo co np. jeżeli takie dziecko wpadnie w nałóg, zero pomocy, zero możliwości leczenia, zero czegokolwiek, ciągła marginalizaja, narotyki najgorszej jakości i dalsze pogłębianie gehenny.... strach przed przyznaniem się do brania itd..... Obudź się babo!!! <br> <br>Teraz kilka słów do prawej strony politycznej, przejżyjcie na oczy. Nie wygracie z narkotykami one są wpisane w egzystencje ludzką.... Dajcie tym ludzią normalnie żyć, nie skazując ich na marginalizację. Jesteście żałosni w tym swoim dążeniu do chÓj wie czego....
Buddha (niezweryfikowany)
{l, a ich sprzedawcy docierają już nie tylko do szkół, ale nawet do niektórych przedszkoli.| <br> <br> <br> <br>PARANOJA!!!! hwdp ! legalize !!
szlag (niezweryfikowany)
&quot;Ponadto jako polityk muszę na pewne sprawy patrzeć szerzej i uważam, że temat legalizacji narkotyków jest tematem zastępczym - podobnie jak dyskusja o aborcji czy prawie homoseksualistów do zawierania małżeństw. &quot; <br>dupa a nie polityk, musi patrzeć szerzej. Koń by się uśmiał. Na dodatek jej argumenty - narkotyki to zło i już. To ma być polityk?? To jest jakaś wielka pomyłka!!
malin (niezweryfikowany)
Maria Szyszkowska to bardzo inteligentna kobieta oby było takich więcej.
XXX (niezweryfikowany)
Maria Szyszkowska to bardzo inteligentna kobieta oby było takich więcej.
sukcez (niezweryfikowany)
Bog stworzyl ziemie, ludzi, zwierzeta i drugi, wiec jakim kurwa prawem rzad w moim panstwie zabrania mi robic czegos co jest tak samo naturalne jak to ze zjadamy zerwanego pomidora ?? no bo przeciez nikt nie powie mi ze to nie jest to samo !! widzimy rosline zrywamy szczyta i palimy, widzimy pomidora zrywamy owoc i wpierdalamy go, to jest naturalny odruch, to jest w naturze kazdego czlowieka ze korzysta z tego co ofiaruje mu natura wiec nie pierdolcie mi tu glupot o jakis zakazach jebanych karach itp, sram na to bede to robil do puki bede mogl i pierdole was i waszych niebieskich chlopaczkow !!!!!!!!!!! <br>
SonOfKyuss (niezweryfikowany)
No no, p. Mielewczyk zmienia opcje polityczne niczym chorągiewka na wietrze. Najpierw PO, teraz PiS... Może niedługo LPR? <br> <br>A co do jej &quot;błyskotliwej &quot; argumentacji - polecam następujący art: <br>http://www.libertarianizm.pl/michnar.html <br> <br>Każdy oszołom pokroju tej pani powinien to klepać każdego dnia, jak kurwa amen w pacierzu. Może wreszcie coś dotrze... <br>
Armageddon (niezweryfikowany)
&quot;Każde społeczeństwo funkcjonuje w pewnych kulturowych warunkach, uważam jednak, że w naszą kulturę narkotyki nie są wpisane. &quot; <br> <br>Le Bullshit! <br> <br>Po prostu nie ma kultur bez dragów. Po prostu nie ma nie było i być może nie będzie. A z tego to powodu, że są na stałe związane z ewolucją człowieka i towarzyszyły mu od czasów gdzie być może nie był jeszcze człowiekiem. <br> <br>Gdziekolwiek nie spojrzę to wszędzie są dragi. Czy to w aptece czy to w sklepie czy to w Mcdonaldzie. <br> <br>I już nie mówię o tych nielegalnych o których nielegalności orzeka garstka ludzi podsycana przez ogrom ludzi, którzy w ogóle nie kumają o co w tym wszystkim chodzi. A niekumacja = tylko moja racja = strach przed tym, że może nie ma się racji.. a co wtedy? Świat się wali. Pierdolę systemy zamykające ludzi w bezpiecznych klitkach gdzie nie wstydzą się nie myśleć a nawet znajdują w tym chorą przyjemność.
Wasz (niezweryfikowany)
Taaaa młodzi idioci jadą po nosku i jarają zielone bo to jest cool i trendy, idioci zioło nie służy do rozrywki tylko do osiągniecia wyższych lotów umysłu i kształtowania własnego JA, ta z dupy wzięta ideologia młodych bakaczy że zioło to drag rozrywkowy po którym ma się beke jest żałosna, wszkaże marihuana to roślina szamańska, a tacy ludzie jak Bob Marley ją sprofanowali i zrobili z niej tani rozrywkowy drag to nie jest jej rola
Miko.. (niezweryfikowany)
. . . Spróbuj, osądź wtedy czy jest złe . . . <br> <br>:]
Bysy (niezweryfikowany)
{l, a ich sprzedawcy docierają już nie tylko do szkół, ale nawet do niektórych przedszkoli.| <br> <br> <br> <br>PARANOJA!!!! hwdp ! legalize !!
BenY (niezweryfikowany)
. . . Spróbuj, osądź wtedy czy jest złe . . . <br> <br>:]
ze co kurwa??? (niezweryfikowany)
{l, a ich sprzedawcy docierają już nie tylko do szkół, ale nawet do niektórych przedszkoli.| <br> <br> <br> <br>PARANOJA!!!! hwdp ! legalize !!
El Igorro (niezweryfikowany)
{l, a ich sprzedawcy docierają już nie tylko do szkół, ale nawet do niektórych przedszkoli.| <br> <br> <br> <br>PARANOJA!!!! hwdp ! legalize !!
Maek (niezweryfikowany)
Ciekawe czy Pani Arciszewska lubi sie napić wina?? Jeżeli tak to powinna się zastanowić nad tym co powiedziała !!
SpunkmasterB (niezweryfikowany)
nie nooo!! zaczalem to czytać i poprostu przestałem bo szkoda nerwów!! co za palanty!! <br> <br>Mowie wam! zorganizujmy akcie mającą na celu delegalizację alkocholu i papierosów. Wieksze szanse ma taka akcja niż akcja legalizacji zioła. <br> <br>A gdy akcja będzie już na tyle zaawansowana że będą się toczyły debaty w mediach czy alkochol i papierosy powinny być zdelegalizowane i dlaczego, wtedy będą one porównywane do naszych używek np. pod kątem szkodliwości. Przecież raporty międzynarodowe (WHO) są, wystarczy tylko je przedstawić. <br> <br>Dzięki takiemu przedstawieniu sprawy ludzie wkońcu zrozumieją że jak chcą mieć legalną wódę i papierochy to NIE mają podstaw aby zakazywać innym konopii !!!! <br>
wielke yo (niezweryfikowany)
Wiecie, ja naprawde mam to wszystko w dupie...ja po prostu jako wolny czlowiek chcialbym sie nacpac kiedy chce (skoro moge sie nachlac kiedy chce) a nie zeby jakies prawo czy inne gowno mi to nakazywalo/zakazywalo...to gdzie jest kurwa ta wolnosc? juz w latach 80tych mieli w Polsce lepiej bo mogli chodowac ziolo na legalu. <br>To jest wszystko smieszne, pale marihuane od 9 lat i jakos nawet mi przez mysl nie przeszlo zeby np. amfe wciagnac czy jakiekolwiek inne gowno - ba, znalazlem raz dwie sety spida i wyjebalem na ulice. Naprawde traktowanie wszystkich jak jeden glupi niemyslacy organizm jest delikatnie mowiac chore. To nie my - ćpuny jestesmy zli, to caly system wmawia nam nasze rzekome zlo spychajac nas jednoczesnie na margines zycia (w ekstremalnych przypadkach oczywiscie), ja poki co ukonczylem studia na 4, pracuje i jestem bardzo powazany w pracy i jakos przez to ze pale nie zauwazam u siebie oznak zdegenerowania...jedynie relaksuje sie po ciezkim dniu w robocie. To najwiekszy paradoks naszych czasow ze rzeczy dobre, pozytywne i nieszkodliwe sa czyms najgorszym a np. patologie w rodzinach spowodowane alkoholem to niejako nasza normalnosc - wiecie co - PIERDOLE TAKA NORMALNOSC.
pan juzek (niezweryfikowany)
politycy to ZŁO, a ZŁO trzeba tępić !!!
kwas (niezweryfikowany)
po tym co jebnela ta druga to juz na pewno ni zalelgaliufghgjdsdhgjdyr4sgjdf-j? bo jak jakis kondon z parlamentu to przeczyta to pomysli ze sie nacpala a co do pani doroty arciszewskiej: huj ci w dupe ty stara kurwo &quot;w tym kraju szykuje sie rewolucja &quot; to ty dorota niedlugo bedziesz nielegalna <br>
kwas (niezweryfikowany)
ide sie nacpac bo chce mi sie srac jak czytam takie bzdury
pierdoleTO (niezweryfikowany)
Wiecie, ja naprawde mam to wszystko w dupie...ja po prostu jako wolny czlowiek chcialbym sie nacpac kiedy chce (skoro moge sie nachlac kiedy chce) a nie zeby jakies prawo czy inne gowno mi to nakazywalo/zakazywalo...to gdzie jest kurwa ta wolnosc? juz w latach 80tych mieli w Polsce lepiej bo mogli chodowac ziolo na legalu. <br>To jest wszystko smieszne, pale marihuane od 9 lat i jakos nawet mi przez mysl nie przeszlo zeby np. amfe wciagnac czy jakiekolwiek inne gowno - ba, znalazlem raz dwie sety spida i wyjebalem na ulice. Naprawde traktowanie wszystkich jak jeden glupi niemyslacy organizm jest delikatnie mowiac chore. To nie my - ćpuny jestesmy zli, to caly system wmawia nam nasze rzekome zlo spychajac nas jednoczesnie na margines zycia (w ekstremalnych przypadkach oczywiscie), ja poki co ukonczylem studia na 4, pracuje i jestem bardzo powazany w pracy i jakos przez to ze pale nie zauwazam u siebie oznak zdegenerowania...jedynie relaksuje sie po ciezkim dniu w robocie. To najwiekszy paradoks naszych czasow ze rzeczy dobre, pozytywne i nieszkodliwe sa czyms najgorszym a np. patologie w rodzinach spowodowane alkoholem to niejako nasza normalnosc - wiecie co - PIERDOLE TAKA NORMALNOSC.
MOYO YOYO (niezweryfikowany)
PROPONUJE PRZYJRZEĆ SIE DOBRZE PROPOZYCJI SPUNKMASTERAB TAKA KAMPANIA MOGŁA BY PRZYNIEŚĆ NIEZŁE REZULTATY
Zajawki z NeuroGroove
  • Mefedron
  • Pozytywne przeżycie

idealne!

O - ja

P, Z - też ćpaki

 

Nudziło mi się w moim mieście, śmierdząca chujolandia, cholera, to chyba najnudniejsze urodziny w moim życiu, może po prostu zadzwonię, zadzwonię i poczekam na skutki, mały kroczek w stronę przerwania obrośniętej łojem chujozy w jaką się wpakowałem z rozbiegu.

  • Fluoksetyna

To była smutna sobota, miałam maksymalnego doła, siedziałam sama w domu. Postanowiłam to jakoś wyleczyć.

  • Bromo-DragonFLY
  • Dekstrometorfan
  • Marihuana
  • Miks

wolna chata - perspektywa odkrycia czegoś nowego - ja i 4 kumpli - V który tylko pali i S który pali i wrzuca 4 saszety benzy (ekstrakcja)

Zaczynamy: 
Przychodzi do mnie V. 
12:00 leci połówka papiera zapijana na pusty żołądek zdrową ilością coli i pierwsze dwa nabicia palenia 
12:40 odrobina zmiana płynności postrzegania obrazu - a może tylko wkręt? 
13:00 idziemy do apteki po aco i do sklepu po browar 
13:30 wrzucamy aco - przez pierwsze kilkanaście minut wrzucam 10, potem dochodzi w międzyczasie (przez ok. godzinę) kolejne 10 czyli w sumie 300 mg 
13:40-13:50 - ewidentne drobne haluny - ruchy firanek delikatne poruszanie się przedmiotów na które się nie patrzysz 

  • Grzyby halucynogenne
  • Przeżycie mistyczne

Chęć doświadczenia Cienia dostrzeżonego podczas poprzedniej podróży. Nie pierwszy raz taka dawka. Środek lasu, dom.

Jest 03.03.2019, 17:56. 

Powykręcanymi z bólu palcami, stawiając czerwone stemple o metalicznym zapachu zaczynam pisać sprawozdanie z podróży. Każde uderzenie w klawiaturę wysyła przez ciało falę ognia i lodu. Smak palonego mięsa i łez, ból w kościach, ogień w płucach.

Zacznę od tego czym kończę podróże, od dialogu z samym sobą.

- Jak myślisz czym to jest?

- Ciężko powiedzieć. Autonomicznym bytem, częścią jakiegoś większego, może całkowicie nieświadomym tworem.

- Wydaje mi się raczej, że to druga strona medalu, yin, brakujące ogniwo...

randomness