wczoraj przydażyła się pewna przygoda - studiuję sobie pewnym dużym mieście na południu polski, mieszkam w wynajmowanym mieszkaniu z grupką przyjaciół z liceum. W czwartek (przedwczoraj) kumpel poszedł na imprezkę, ale stojąc przed blokiem kumpla podjechał do niego radiowóz i tłumaczac 'rutynową kontrola - bo w tej dzielnicy jest dużo włamań' przeszukali go i znaleźli odrobine jarania przy nim. Zawieźli go oczywiście na komende, potem na dołek, potem znowu na komende. No i wczoraj ok 15.00 przyjechali zrobić przeszukanie mieszkania (nikogo w mieszkaniu nie było) przyjechali z zatrzymanym kolegą. Zrobili przeszukania wszystkich pokojów, i znaleźli w pokoju koleżanki ok 1/4 grama w woreczku. U mnie w pokoju oczywiście nic nie znaleziono ale zrobiono kompletny burdel - wyrzucono wszystko z biurka, szafek na środek pokoju i tego nie posprzatali;]... Ja wróciłem do mieszkania ok 17 i miałem ogromne zdziwko widząc to wszystko i od razu zaczaiłem że kumpla złapali. No to nic posprzątałem pokój. Ok 18 kumpel przyszedl z komisariatu i opowiedziałmi właśnie to wszystko co napisałem wyżej. Powiedział również że widząc u mnie na biurku kluczyki z samochodu, przeszukali MÓJ samochód bez mojej wiedzy (w ogole o sprawie jeszcze nei wiedziałem). No i chciałem wiedzieć jak to jest, że bez nakazu wbili do mojego samochodu? (oczywiście tam też nic nie znaleziono). W dodatku nie dotykałem od wczoraj ani kluczykó z samochodu ani też niczego w samochodzie. Więc myśle sobie teraz, czy nie zadzwonić na 'kochaną' komende policji i zawiadomić ich o włamaniu do mojego samochodu - oni zdejmą odciski palców a tu psikus - odciski aspiranta Tomasza M. z ich jednostki... I w zasadzie nie wiem jeszcze czy mi nic nie zginęło z samochodu ale równie dobrze moge posądzić go ozaginięcie czegokolwiek z samochodu. Proszę o jakieś dobre porady co najlepiej zrobić, w świetle prawa itp.
pozdro!