Zapraszam do komentowania tekstów (co jakiś czas będę dorzucał nowe) oraz opisu własnych doświadczeń z tamtego okresu.
Na początek list od studenta, który po przeczytaniu nasunął mi na myśl obraz autora dający opisać się jako ‘user HR’.
-brak danych-
Droga Redakcjo, przyznam się szczerze, iż reportaż Wasz o młodych ludziach uzależnionych od kompotu, domyślam się, że jest to odpowiednio spreparowany ekstrakt z maku, zrobił na mnie wstrząsające wrażenie. Na tyle wstrząsające, że powstrzymałem się od sfałszowania kolejnej partii recept, co w konkretnych układach uniemożliwia mi dostęp do ostatnio cokolwiek nadużywanego specyfiku na okres circa trzech tygodni. Wniosek: z mojego punktu widzenia reportaż został wyemitowany w istotnym momencie. Trochę o sobie. Mam 24 lata, jestem studentem ostatniego roku jednego z kierunków ekonomicznych pewnej warszawskiej uczelni. Wydaje mi się, że trudno byłoby mnie zdefiniować jako narkomana sensu stricto: nigdy nie doświadczyłem nawet cienia objawów abstynencji, bowiem zawsze (jak do tej pory) starczało mi rozumu, by nie zajść tą ścieżką za daleko. Gdzieś tam przecież, na dnie duszy, kołatał jednak strach przed doskonale znanymi konsekwencjami systematycznego nadużywania. Tak więc, mówiąc o sobie, mogę użyć jedynie pojęcia uzależnienia psychicznego –a to obserwuję u siebie w pełnej jego krasie. Teraz krótka historia moich eksperymentów: Akt pierwszy, pięć lat temu. Jeden z kolegów odbywających praktykę robotniczą w szpitalu dostaje od zaprzyjaźnionej pielęgniarki (chyba nie umiała biedaczka inaczej zamanifestować swojej sympatii) ampułkę dolarganu. Kolega nie bardzo wie, co z takim oryginalnym suwenirem zrobić, więc gdy powodowany ciekawością zakosztowania zakazanego owocu proszę, dostaję natychmiast. Akt drugi, rok później. Zerwanie z narzeczoną. Pustka. Całe mnóstwo czasu, z którym nie ma co zrobić. Przypomnienie tamtego eksperymentu. Dla chcącego nic trudnego: pudełko z zieloną banderolą, choć kosztuje tysiąc złotych (5 ampułek),