REKLAMA




Wstrząsające wiadomości o E

Raport z Anglii o śmierci młodej dziewczyny po zażyciu Ecstasy.

Anonim

Kategorie

Źródło

DARIUSZ ROSIAK

Odsłony

4859

Syntetyczny narkotyk, szczegolnie chetnie wykorzystywany przez osoby potrzebujace "doladowania", stal sie przyczyna smierci wielu osob - ostatnio 18-letniej Leah Betts. Mimo to zazywanie miekkich narkotykow ciagle jest modne.

Przez caly ubiegly tydzien czolowki brytyjskich gazet wypelnialy zdjecia 18-letniej dziewczyny podlaczonej do maszyny tlenowej i jej zrozpaczonych rodzicow. Ostatecznie po czterech dniach w stanie spiaczki Leah Betts zmarla nie odzyskawszy przytomnosci .Smierc nastapila wskutek zazycia jednej tabletki o nazwie E,czyli "ekstazy".

Chemia dla pobudzenia

Z chemicznego punktu widzenia ekstaza jest srodkiem pobudzajacym klasyfikowanym w grupie amfetamin. Powoduje ona efekty halucynogenne, deformuje percepcje rzeczywistosci, przede wszystkim zas daje poczucie "doladowania" energii, otwarcia na swiat i ludzi. Uzywaja go glownie uczestnicy calonocnych zabaw tanecznych, tzw. "rave parties", organizowanych w klubach mlodziezowych, a niekiedy pod golym niebem. Dzieki ekstazie moga oni przetanczyc kilka, a nawet kilkanascie godzin non stop w poczuciu euforii.

Wedlug brytyjskiego prawa, ekstaza nalezy do narkotykow kategorii A, czyli za jej rozprowadzanie grozi kara dozywotniego wiezienia i grzywna w nieogranicznej wysokosci. Jednak - nawet wedlug ostroznych ocen - narkotyk ten zazywany jest regularnie przez okolo pol miliona Brytyjczykow i traktowany jest jako calkowicie bezpieczny srodek na polepszenie nastroju. Od ekstazy nie mozna sie uzaleznic, a bezposrednie skutki jej dzialania znikaja po kilku godzinach snu.

Wzrastaja szeregi zwolennikow

Od 1990 r. zanotowano 50 przypadkow smierci po zazyciu ekstazy. Przyczyna bylo najczesciej odwodnienie, badz przegrzanie organizmu. Nie odstrasza to jednak w zaden sposob amatorow narkotyku, a wrecz przeciwnie - wzrost jego spozycia w ostatnich latach nieustannie rosnie. Przypadki smiertelne tlumaczono najczesciej nedznym gatunkiem ekstazy, badz zanieczyszczeniami narkotyku innymi, rzekomo trujacymi, substancjami dodawanymi do podstawowego skladu chemicznego narkotyku.

Tragedia Bettsow

Poczatkowo taka opinie wyrazano tez w przypadku Leah Betts. Zazyla ona narkotyk podczas przyjecia z okazji swoich 18. urodzin, mimo ze jej rodzice zostali w domu specjalnie po to, by urodzinowa prywatka jej corki odbyla sie bez srodkow pobudzajacych. Po kilku godzinach od zazycia narkotyku Leah stracila przytomnosc na rekach ojca i tylko dzieki natychmiastowej pierwszej pomocy matki nie zmarla tego wieczoru. Przez cztery nastepne dni Leah byla sztucznie utrzymywana przy zyciu, a jej rodzice rozpoczeli emocjonalna kampanie w mediach przeciwko uzywaniu ekstazy przez mlodych Brytyjczykow. Zdjecia umierajacej dziewczyny w aparacie tlenowym i podlaczonej do kroplowki obiegly cala prase, a przepelnione emocjami apele rodzicow stanowily punkt wyjscia ogolnokrajowej debaty na temat fiaska kolejnych akcji rzadu, szkol, wychowawcow i rodzicow przeciwko narkomanii wsrod mlodych Brytyjczykow.

Wkrotce okazalo sie, ze tabletka E zazyta przez Leahe Betts nie byla zanieczyszczona. Lekarz przeprowadzajacy sekcje zwlok dziewczyny, stwierdzil, ze przyczyna smierci nie byla alergiczna reakcja na narkotyk. Innymi slowy nikt nie potrafil powiedziec niczego konkretnego na temat przyczyn smierci Leah, poza tym, ze nastapila ona po zazyciu ekstazy.

[red.hyp. tak na prawde Leah zmarla wskutek przedawkowania... wody (!) ktora pila prawdopodobnie w przesadnych ilosciach, gdyz slyszala ze tak trzeba po Ekstazie ]

Nikt nie reaguje na ostrzezenia

Po tygodniowej kampanii w prasie, radiu i telewizji oczywiste stalo sie rowniez, ze smierc Leah nie wplynie w zaden sposob na spozycie narkotykow przez Brytyjczykow. Jej przypadek traktowany jest przez mlodych jako niczym niewytlumaczalny fenomen. Przy okazji okazalo sie jak bardzo nieskuteczne sa wszelkiego rodzaju akcje propagandowe majace na celu powstrzymanie wzrostu spozycia narkotykow. Przedstawiciele rzadu posrednio przyznali, ze dotychczasowe podejscie oparte na zdecydowanych zakazach na nic sie zdalo. Rzad unika jednak wyzwania rzuconego przez srodowiska liberalnych wychowawcow, ktorzy domagaja sie podjecia otwartej debaty na temat wszystkich skutkow dzialania narkotykow, rowniez tych na krotka mete pozytywnych.

Narkotyki staly sie nieodlaczna czescia brytyjskiej kultury mlodziezowej i - jak pokazuje przypadek Leah Betts - nawet najwieksze tragedie nie zmienia automatycznie tego stanu rzeczy. Oczywiste jest rowniez, ze mlodzi nie przestana uzywac miekkich narkotykow tylko dlatego, ze ktos im tego zabroni. Jak dotad, nie udalo sie wypracowac modelu edukacyjno-prawnego, ktory bylby alternatywa dla systemu zakazow i chocby w najmniejszym stopniu wplywal na zachowania mlodych ludzi.

DARIUSZ ROSIAK z Londynu

Oceń treść:

0
Brak głosów

Komentarze

Ganjaryn (niezweryfikowany)
Wg. mnie to wszystko jest tak. Extazy wyzwala z nas to co najlepsze - jestesmy matrixem. Jesli jeszcze nie macie to qpcie sobie oqlarki i na miasto - szczegolnie duze - Prze jazda przysiegam :)
pani D. (niezweryfikowany)
Wg. mnie to wszystko jest tak. Extazy wyzwala z nas to co najlepsze - jestesmy matrixem. Jesli jeszcze nie macie to qpcie sobie oqlarki i na miasto - szczegolnie duze - Prze jazda przysiegam :)
ganjaryn (niezweryfikowany)
nie zazywajcie tego - to szkodzi zdrowiu !!! <br>Zartuje ;p - ja planuje na sylwestra z laseczką - to jest podobno to !! :D:D <br>Pozdrawiam
Zajawki z NeuroGroove
  • Marihuana

Otoz wszystko to co mam zamiar opisac, wydarzylo sie mniej wiecej 1,5 roku temu, we wczesna wiosne... jezeli mnie pamiec nie myli, byl to zapewne marzec lub kwiecien. Mielismy z jakiejs okazji (nie pamietam juz niestety dlaczego) kilka dni wolnych od budy, i zeby bylo smiesznie, na te kilka dni, moii starzy wybyli z domu na jakas wycieczke za granice... Szkoly nie bylo, chata wolna... czegoz jeszcze do szczescia potrzeba ??? Stwierdzilismy z moim najlepszym kumplem (psedonim Rochu), iz mozna by ten wolny czas wykorzystac i pokrecic sie troche na czyms naturalnym, a najlepiej na skunie.

  • Kodeina
  • Problemy zdrowotne

W momencie zażywania:Toaleta w Galerii Handlowej. Jak już zaczął się trip:Dom moich dziadków, potem własny dom. Nastawienie dobre, jak zwykle gdy brałem kodeine,po raz drugi 600mg po prostu musiałem zaspokoić głód.

16:00:

Mając przy sobie czterdzieści złoty wychodze z domu, z zamiarem odwiedzenia znanych mi już aptek i zakupienia mojego ulubionego Thiocodinu.
Pierwsza apteka,wchodze i Pani za ladą się pyta:"To co zawsze", ja odpowiadam krótkim "Tak", kłade pieniądze na lade wychodze>.

Dalej prawie taka sama sytuacja.

16:40

Wchodze do tłocznej galerii, ide do kabiny dla niepełnosprawnych ponieważ jest zamykana na klucz i jest jednoosobowa, z blistra wyciągam 10 tabletek Thiocodinu, i wrzucam je do buzi następnie zapijając colą, czynność powtarzam 4 razy.

  • Szałwia Wieszcza

Substancja: Salvia Divinorum

Dotychczasowe doswiadczenia: THC, THC i THC :), LSD, grzyby, amfetamina,
extasy


Na informacje o istnieniu takiej rosliny jak szalwia divinorum natknalem
sie na hypciu. Na poczatku po wnikliwszym wczytaniu sie stwierdzilem, ze
to zbyt grozna substancja, jednak po paru dniach postanowilem sprobowac.
Suszone liscie nabylem pod www.getsalvia.com (na adres w Niemczech). 15
gram wraz z kosztami przesylki kosztowalo mnie 23,5 euro, przesylka

  • Dekstrometorfan
  • Tripraport

Lekkie zmęczenie, ale i ekscytacja po okresie renowacji komórek mózgowych. Kilku domowników obecnych, ale nie wchodzili mi do pokoju.

DXM- Tak, czy nie?