Na początku obecnego stulecia fizyka kwantowa zaprezentowałą trzy przełomowe koncepcje, które miały zmienić ludzkie życie. Można je sparafrazować i w uproszczeniu przedstawić w sposób następujący:
1. Równania teorii względności Einsteina sugerują, że każdy obiekt porusza
się z prędkością i w kierunku, które mogą być ustalone jedynie w odniesieniu
do innych poruszających się obiektów.
2. Równania fizyki kwantowej sugerują, że we wszechświecie wszystko
zbudowane jest z bitów, czyli elementarnych jednostek informacji. Trwała
materia Newtona staje się teraz falami, czy też chmurami prawdopodobieństwa.
Różne rzeczywistości można metaforycznie przedstawić jako tablice wzorów
danych cyfrowych.
3. Werner Heisenberg przyczynił się do rozwoju trzeciej idei, która
definiuje Wszechświat Informacji. Jego Zasada Nieoznaczoności utrzymuje,
że nasze obserwacje stwarzają przedmioty obserwacji, czylo różne rzeczywistości.
Możemy poznać tylko to, co mówią nasze organy zmysłów, instrumenty pomiarowe,
paragmaty i mapy.
Te trzy zasady definiujące Wszechświat Informacji zostały poraz pierwszy
przedstawione za pomocą paleologicznych narzędzi - kredy na czarnej tablicy.
Prawie nikt nie był w stanie zrozumieć i zaakceptować tego świata halucynacji,
w którym wszystko się zmienia i w którym wszystko pozostaje uzależnione
od punktu widzenia, postawy psychicznej i technologii informacji (info-technologii).
Przyglądając się temu z perspektywy czasu, możemy się przekonać, że
historycznym i genetycznym zadaniem Prześwietnego XX Wieku było rozproszenie
naszego psychicznego przywiązania do solidnych, trwałych struktur newtonowskich
i przygotowania nas na to, abyśmy czuli się wygodnie, zamieszkując cyfrowe
Infoświaty.
Zadanie wcielenia i spopularyzowania nowych mistycznych i filozoficznych
idei zawsze przypada specjalnym, genetycznym kastom - artystom, pisarzom,
poetom, bardom i minstrelom. To właśnie impresjoniści, ekspresjiności,
kubiści, pointyliści, surrealiści i inni należący do tej awanturniczej
grupy, wyperswadowali nam przyjęcie wizualnej rzeczywistości zmiennych
planów i migocących kolorów. Muzycy jazzowi nadali dźwiękową formę zasadom
kwantowym - improwizowali i synkopowali.
Czyż każda dekada Prześwietnego XX Wieku nie wytwarzała kwantowych
urządzeń i komfortowych, nawet nałogowych metod przemiany rzeczywistości
w formę cyfrową i zapisu jej na taśmach, CD i ekranach monitorów?
Cóż za seria elektoronicznych wynalazków! Fale nowych cyfrowych danych
w nieunikniony sposób przeniosły nasz gatunek rolników i robotników przemysłowych
w Kwantową Cyber-przyszłość. (Słowo 'cyber' pochodzi z greckiego 'kubernates'
- 'pilot', 'sternik'. Zasada Heisenberga pokazuje, że obserwator determinuje
(czyli określa) rzeczywistość, z którą konfrontuje się poprzez technologie
obserwacji oraz mapy, modele używane do interpretacji.)
Timothy Leary, "Info-Psychology", "Odmienne stany świadomości"- Antologia ISBN 83-901711-3-9
Komentarze
EEEEEEEEEEEE KURWA POPROSZE PUTAPREN ..................................