Produkty medyczno-farmaceutyczne opatrzone nazwami generycznymi.
ODPOWIEDZ
Posty: 7 • Strona 1 z 1
  • 157 / 20 / 1
Cześć!

Mam taką zagwozdkę. Od ponad pół roku byłem na dulo, a wcześniej przerobiłem około 14 leków, które nie pomoagały. Od tygodnia jestem już bez leku (schodziłem 7,5 mg co tydzień, piękna sprawa) i mam takie dziwne uczucie w/na mózgu. Nie jest to ciężkie, bolesne czy bardzo przeszkadzające, aczkolwiek dziwne. Mam wrażenie jakby mój mózg luźno latał, jakby mózgowi towarzyszyło co jakiś czas uczucie spadania (jak podczas zasypiania) i jakby co jakiś czas dostawał małego kopa. (takie mini uderzenia jak od koksu) Ciężko to opisać, może nawet źle to określiłem, ale może ktoś z Was miał podobne odczucia?

Pozdrawiam serdecznie.
  • 1984 / 210 / 0
@Maciejj, nie chodzi Ci przypadkiem o takie "prądy w głowie"?
Duloksetyna ma to do siebie, że ciężko się ją odstawia.
Take DXM and Be Happy
  • 157 / 20 / 1
Nie, nie odczuwam tego jako prądy, czyli brain zaps. To ponoć jest nieprzyjemne, a ja tego nie odczuwam tego w ten sposób.

Dla mnie dulo to świetny lek. Wszedł bez uboków i tak samo jak schodziłem ich nie było. Wystarczy tylko wchodzić/schodzić co 7,5 mg na tydzień.
  • 365 / 104 / 0
Wiem o czym mówisz, miałam to samo. Dziwaczne uczucie przeszywające głowę,uklucia itd jest to bezpośrednio związane z odstawieniem leku. Przejdzie ale może to potrwać. Mi przeszło po jakimś miesiącu, półtora
Lepiej trzymać nos w książkach niż w cudzych sprawach 📖
  • 157 / 20 / 1
@ZleSpiaca dziękuję za odpowiedź. "Cieszę się", że ktoś wie o co mi chodzi.
  • 365 / 104 / 0
No ciężko określić to uczucie. To nie jest "prąd" właśnie tylko takie... No nie znajduje odpowiednich słów. Takie dziwne. Ale wiem o co chodzi. Nawet moja znajoma miała dokładnie to samo jak odstawiła venle (zgubiła tabletki). 3 dni nie brała i się jej zaczęło. Wyjaśniłam jej, że to jest od odstawienia tych tabletek. Wzięła dawkę jedna, później druga i jej przeszło od razu prawie.
Ja tak miałam kilka razy przy odstawianiu właśnie. Dlatego trzeba schodzić z leków stopniowo. Odzyczajac powoli mózg.
Cieszę się, że mogłam pomoc.
Zdrówka życzę 😘
Lepiej trzymać nos w książkach niż w cudzych sprawach 📖
  • 157 / 20 / 1
Byłem na 30 mg i schodziłem co tydzień o 7,5 mg, więc było git, ale pod koniec schodzenia właśnie się to zaczęło. I tak już jest delikatniej niż było, ale to prawda, dziwne uczucie, mimo, że wiedziałem, że to pewnie od zejścia z leków. :D
Dzięki raz jeszcze!
ODPOWIEDZ
Posty: 7 • Strona 1 z 1
Artykuły
Newsy
[img]
Cały grzyb a czysta psylocybina: co naprawdę pokazał model obliczeniowy

Pytanie krąży po literaturze od dekady: czy psylocybina wyjaśnia całe działanie grzyba, czy tylko jego część? Praca zespołu z University of the Free State, opublikowana 16 marca 2026 roku w Scientific Reports, próbuje odpowiedzieć na nie narzędziami chemii obliczeniowej.

[img]
Diler z Anglii przyjmował nietypową walutę. Uzależnieni spłacali długi rzadkimi kartami Pokemon

Nietypowa waluta w narkotykowym biznesie pod lupą angielskich śledczych. Podczas przeszukania domu 26-letniego dilera policjanci zabezpieczyli nie tylko kokainę, marihuanę i gotówkę, ale także pudełko z rzadkimi kartami Pokemon. Szybko wyszło na jaw, że służyły one uzależnionym do spłacania długów u przestępcy.

[img]
Kontrolowane światłem opioidy mogą znosić ból bez skutków ubocznych?

Opioidy to jedne z najskuteczniejszych środków przeciwbólowych, ale ich działanie trudno jest ograniczyć do konkretnego miejsca. Morfina czy fentanyl pobudzają receptory opioidowe μ, które są obecne m.in. w mózgu, nerwach obwodowych czy jelitach. Jednak te same receptory odpowiadają za skutki uboczne. Konsekwencjami mogą być zaparcia, rozwój tolerancji czy uzależnienie. Szczególnie niebezpieczne jest zatrzymanie oddychania. Wielkim wyzwaniem jest zachowanie siły przeciwbólowej opioidów przy jednoczesnej kontroli miejsca i czasu działania.