uprawa w warunkach domowych przy użyciu sztucznego oświetlenia
ODPOWIEDZ
andrzej
  • / / 0
czesc

po zniwach na hydro ak 47 przezucam sie na ziemie.
zakupilem worek uniwersalnej ziemi firmy "pokon" i czterdziesci seed top44 i BB wysadzilem je w wodzie. na chwile obecna wszystko siedzi juz w ziemi i rosnie:))
(w malych kubeczkach jednorazowych0,25ml)
poniewaz jestem zielony w sprawach ziemi i poruszlem sie do tej pory tylko po wodach terytorialnych hydroponiki mojego akwarium prosze o pomoc w uniknieciu rozczarowania pod koniec flo:))))
Ostatnio zmieniony 12 czerwca 2006 przez andrzej, łącznie zmieniany 2 razy.
  • 28 / / 0
Nieprzeczytany post autor: turlak »
ziemie kupuj jakas dobra z ogrodniczego (np. substral 3w1 uniwersalna - polecam), mozesz dodac kokosu i perlitu, np 2:1:1 ziemia:kokos:perlit

fotki roslin mile widziane :-)
Ostatnio zmieniony 31 maja 2006 przez turlak, łącznie zmieniany 1 raz.
  • 1736 / 18 / 0
witam andrzej po raz kol;ejny
napisz jak tam poszło ci z tym ak47, hydro jest dlamnie odległe i dlatego kontakt z egzotyka dobrze mi zrobi hehehe haha

No wiec robisz tak jak chcesz w soil:
kupujesz ziemie uniwersalna do kwiatów torfowo jakas tam... (nie kupuj osmocote) o pk 6.0-6.5 a tak ogolnie to moze byc w przedziale 5.5-7.0
Kupujesz dolomit.
kupujesz perlit
ewentualnie kupujesz próchnice słodką koncentrat bo naprawde zajebista sprawa (nazwa: próchnica słodka* w workach czerwono-brazowych)

Mieszeasz to wszystko w proporcjach:
30% perlit 20-30% prochnica slodka 40-50% ziemia. jesli niemasz tej prochnicy to ziemi dajesz 70% reszta perlit.
Dajesz jesli chcesz jakies kamyki na dno lub kermazyt albo granulat ceramiczny (pewnie masz ;)) zeby byl drenaz ale ja tego nie robie.
Do całości sypiesz dolomit w ilosci 1 lyzka (duza) na dwa litry ziemi. Jak przesadzasz kwiatki na kwitnieciu to daj troche wiecej dolomitu bo czesto go brakuje.

Kwiatki sobie rosna nawozisz dopiero jak kwiatki maja 1-2 tygodnie od daty wyklucia ponad ziemie.

No i jeszcze jedno: