Jaki lek na tik?

Produkty medyczno-farmaceutyczne opatrzone nazwami generycznymi.

Moderator: Leki

Posty: 35 Strona 1 z 4
Rejestracja: 2019
  • 44 / / 0

Witam, Jak w temacie, jaki lek pomoże wyeliminować tik mięśni twarzy? Mecze się z tym już 2 lata, zażywalem amitryptyline, paroksetyna, alprazolam bez jakiejkolwiek poprawy oprócz tego, że byłem oderwany od rzeczywistości. Ostatni lek sulpiryd w dawce 50mg 1-1-1 (3x dziennie). Ostatnie kilka miesięcy już na dawce mniejszej tj. 50mg 1-0-0 bez poprawy, aktualnie odstawiam. Co zasugerować lekarzowi? Jaki lek? Błagam o pomoc. Co najlepsze na to dziadostwo? Dziękuję, pozdrawiam

********************

Jeszcze jedno pytanie: Czy da się zbadać poziom neuroprzekaźników w mózgu tj. serotonina, dopamina ?? Jeśli tak to w jaki sposób?

Scalono. misspill
Rejestracja: 2011
  • 7235 / 746 / 0

Mi pomógł trochę biperyden.Miałem takie tiki jak: ruszanie głową, uciekające oczy do góry i jeszcze jakieś.

Handlarze narkotyków wyjaśniają, dlaczego koronawirus psuje im biznes

Chemikalia używane do produkcji metamfetaminy i fentanylu pochodzą głównie z Chin, a kartele w Meksyku zaczynają poważnie odczuwać ich brak...

Magister marihuany? Już niebawem będzie to możliwe

Uniwersytet Stanowy w Colorado-Pueblo umożliwi od jesieni studiowanie na nowym kierunku studiów „Cannabis, Biology and Chemistry (Marihuana, biologia i chemia)”. Będzie to jeden z pierwszych tego rodzaju wydziałów w Stanach Zjednoczonych.
Rejestracja: 2019
  • 44 / / 0

A co myślicie o tiaprid pmcs? Jest pomocny przy tikach? To jest to samo co sulpiryd?


______________________


Lamotrygina pomaga na tiki?
Rejestracja: 2016
Użytkownik nieaktywny
  • 2675 / 681 / 0

Tiapryd, jako nietypowy neuroleptyk z grupy benzdamidów zapisywany na przeróżne dyskinezy mógłby pomóc.
Rejestracja: 2019
  • 44 / / 0

A co z późnymi dyskinezami przy lekach tego typu? Jest ryzyko, że mogą się pojawić? Mi ten tik pojawił się po leczeniu parogenem i alproxem, bo docelowo leczony byłem tymi lekami na nerwice.

Czy po odstawieniu sulpirydu mogą pojawić się jakieś późne dyskinezy? Czy późne dyskinezy samoczynnie mijają po jakimś czasie?

Jak to wygląda w przypadku tiaprydu?
Rejestracja: 2016
Użytkownik nieaktywny
  • 2675 / 681 / 0

W większości objawy pozapiramidowe mijają po odstawieniu leku. Ale w przypadku tiaprydu nie ma się co martwić, ryzyko późnych dyskinez jest małe, ba, lek redukuje objawy pozapiramidowe związane z innymi lekami.
Rejestracja: 2019
  • 44 / / 0

A czy tik moze być następstwem zażywania paroksetyny i alprazolamu? Tik utrzymuje się nadal po odstawieniu tych leków.
Rejestracja: 2016
Użytkownik nieaktywny
  • 2675 / 681 / 0

Nie, tik był pierwotnym objawem choroby.
Rejestracja: 2019
  • 44 / / 0

A czy czasem paroksetyna jako lek z grupy ssri nie obniza poziomu dopaminy, której z kolei niski poziom może prowadzić do tikow?

Jeśli by tak nie było to dlaczego w chorobie tikowej stosuje się leki, które podnoszą poziom dopaminy?
Rejestracja: 2016
Użytkownik nieaktywny
  • 2675 / 681 / 0

Podwyższony poziom dopaminy a obniżony serotoniny zdarza się, że powoduje tiki. Dlatego amfetaminiarze nałogowcy często mają tiki.
paroksetyna tylko nieznacznie obniża poziom dopaminy, może w tym wypadku nie pomóc, ale wyraźnie podnosi poziom serotoniny, co jest wskazane.
Koniecznie sprawdź ten tiapryd, większość neuroleptyków stosowana jest na tiki, ale tiapryd jest szczególny, sam w sobie potrafi zniwelować objawy pozapiramidowe, a jednocześnie wycisza jak typowy neuroleptyk.
Ja to widzę tak, terapia antydepresantem + atypowy neuroleptyk.
Do dzieła! i Zdawaj raport.
Posty: 35 Strona 1 z 4
Wróć do „Preparaty lecznicze”
Na czacie siedzi 803 uczestników Wejdź na czata

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości