Więcej informacji: Metylokatynon w Narkopedii [H]yperreala
codeine / opiate warrior @ t.h.info
[ external image ]
2-(metyloamino)-1-fenylopropan-1-on
http://pl.wikipedia.org/wiki/Metylokatynon
Od autora:
Zdecydowałem się napisać ten tekst jako, że na polskich stronach internetowych jest bardzo mało informacji o tym związku, a moim zdaniem jest on stymulantem godnym poświęcenia uwagi. Pisząc tekst ten podpierałem się różnymi stronami w języku angielskim ale także doświadczeniem własnym. Nie znajdziecie tu jednak opisu syntezy - nie znam się na tym za dobrze, poza tym od wymyślania syntez są inni "magicy". Tekst jest bardziej od strony teoretycznej.
Wstęp:
Metkatynon czy inaczej 2-(metyloamino)-1-fenylopropan-1-on jest, podobnie jak amfetamina - pochodną fenetylaminy, i tak samo jak ona - stymulantem ośrodkowego układu nerwowego. Jest metylową pochodną katynonu - związku o zbliżonym działaniu (lecz silniejszym), który występuje w roślinie Catha Edulis (Khat).
W większości krajów posiadanie metkatynonu jest nielegalne. W Polsce jest on zaliczany do grupy środków psychotropowych I-P, czyli jest on substancją o dużym potencjale uzależniającym i braku zastosowania medycznego (dawniej stosowano go w leczeniu depresji). W Europie znany jest głównie pod dźwięczną nazwą - "ephedrone".
W tekście tym będę porównywał działanie metkatynonu z działaniem amfetaminy. Będzie ona jakby "środkiem odniesienia", aby łatwiej było sobie wyobrazić jego działanie.
Działanie: