REKLAMA




Złodziej Boga się nie boi

I wedle księdza Adama Klukowskiego nie boi się go również narkoman.

Anonim

Kategorie

Źródło

Życie Warszawy

Odsłony

3602

W stołecznych kościołach coraz częściej dochodzi do napadów na modlących się ludzi W katedrze św. Floriana na Pradze w każdej mszy uczestniczy profesjonalny ochroniarz.

I bynajmniej nie modli się, tylko strzeże cennych obrazów i bezpieczeństwa wiernych - pisze Życie Warszawy.

Zerwali mi złoty łańcuszek z szyi w moim ukochanym kościele - denerwuje się 80-letnia Celina Piątek, która co tydzień o godz. 7 rano chodzi na mszę do katedry św. Floriana na Pradze. - Pamiętam okupację i komunę, ale czegoś takiego nie przeżyłam nigdy. Złodziej okradł mnie, kiedy modliłam się, klęcząc przed krzyżem.

Napady w praskiej katedrze zdarzały się już od kilku miesięcy. W końcu kościół postanowił przerwać proceder i zatrudnił profesjonalną firmę ochroniarską. Od początku grudnia przy wejściu do kościoła zawsze stoi ochroniarz. Liczba złodziei zmniejszyła się, ale problem nie zniknął.

- W dzisiejszych czasach nie ma już świętości. Złodzieje okradają nawet kościoły. W naszej katedrze jest dużo cennych obrazów, dlatego ochrona jest naprawdę potrzebna - uważa ks. Adam Klukowski, proboszcz parafii katedralnej św. Michała i św. Floriana Męczennika. - Zwłaszcza że na Pradze jest dużo narkomanów, a oni mogą posunąć się do różnych rzeczy, żeby zdobyć pieniądze - dodaje.

Na ścianach kościoła wiszą wypożyczone z Muzeum Narodowego cenne obrazy. Proboszcz Klukowski podkreśla jednak, że to nie on podjął decyzję o zatrudnieniu ochrony, i wskazuje na biskupa. - Katedra św. Floriana to obiekt zabytkowy, ważny. Dlatego ochrona jest w nim bardzo potrzebna i nie ma w tym nic dziwnego - mówi ŻW arcybiskup diecezji warszawsko-praskiej Sławoj Leszek Głódź.

Jak mówi policja, kradzieże w kościołach zdarzają się w wielu dzielnicach. Problem nie dotyczy więc tylko Pragi. Stefan Kamiński stracił portfel w kościele św. Jakuba na Ochocie. - Ukradli mi go, kiedy wychodziłem z budynku po mszy. Był straszny tłok. Nawet nie poczułem, kiedy ktoś wsadził mi rękę do kieszeni - żali się.

Najbardziej narażeni na kradzieże w kościołach są mieszkańcy tak zwanych złych dzielnic i obrzeży Warszawy. Bandytami są najczęściej młodzi ludzie, w większości narkomani uzależnieni od heroiny. - Ich łupem padają puszki z darowiznami, małe rzeźby aniołków i krzyże z postacią Jezusa, które stoją najczęściej przy szopkach i grobach pańskich - mówi ks. Piotr. - Zazwyczaj są kradzione w całości. Łatwo je potem sprzedać na targu staroci - dodaje.

To złodziej. I narkoman, bo każdy narkoman to złodziej - chciałoby się rzec parafrazując polską komedie, czy jednak jest nam do śmiechu? (wtręt red. hyperreal)

Oceń treść:

0
Brak głosów

Komentarze

jezus (niezweryfikowany)
ksiadz tez czlowiek <br>
a (niezweryfikowany)
Ehh, tak to już bywa z tą heroiną... ale czy takim ludziom nie powinno się pomagac ? <br> &quot;każdy narkoman to złodziej &quot; - narkoman to narkoman, człowiek co ćpa &quot;czasem &quot; :P ale nie każdy jest odrazu złodziejem !!!!! <br> <br>bez przesady, heh
dpp (niezweryfikowany)
zlodziej to zlodziej, a narkoman to narkoman, a nie kazdy narkoman jest zlodziejem. powinno sie takiemu komus mozliwosciom leczenia uzaleznienia, ale za zlodziejstwo normalna kara powinna byc - a moze jesli by sie zgodzil na leczenie, to moznaby delikatnie zlagodzic kare za zlodziejstwo. dobrze ze nie pisali o narkomanach uzaleznionych od tej smiercionosnej marihuaniny (jak to ktos ostatnio napisal w komentach dla polewki :))
Absurd (niezweryfikowany)
Pan Adam Klukowski to wypalony moralnie człowiek, a Pani Celina Piątek nie posiada mózgu.
a (niezweryfikowany)
Ehh, tak to już bywa z tą heroiną... ale czy takim ludziom nie powinno się pomagac ? <br> &quot;każdy narkoman to złodziej &quot; - narkoman to narkoman, człowiek co ćpa &quot;czasem &quot; :P ale nie każdy jest odrazu złodziejem !!!!! <br> <br>bez przesady, heh
dpp (niezweryfikowany)
zlodziej to zlodziej, a narkoman to narkoman, a nie kazdy narkoman jest zlodziejem. powinno sie takiemu komus mozliwosciom leczenia uzaleznienia, ale za zlodziejstwo normalna kara powinna byc - a moze jesli by sie zgodzil na leczenie, to moznaby delikatnie zlagodzic kare za zlodziejstwo. dobrze ze nie pisali o narkomanach uzaleznionych od tej smiercionosnej marihuaniny (jak to ktos ostatnio napisal w komentach dla polewki :))
Hmm (niezweryfikowany)
Ehh, tak to już bywa z tą heroiną... ale czy takim ludziom nie powinno się pomagac ? <br> &quot;każdy narkoman to złodziej &quot; - narkoman to narkoman, człowiek co ćpa &quot;czasem &quot; :P ale nie każdy jest odrazu złodziejem !!!!! <br> <br>bez przesady, heh
abc (niezweryfikowany)
&quot;To złodziej. I narkoman, bo każdy narkoman to złodziej &quot; - chciałoby się rzec parafrazując polską komedie, czy jednak jest nam do śmiechu? (wtręt red. hyperreal <br> <br>Bardzo błyskotliwe! :)
eh (niezweryfikowany)
zlodziej to zlodziej, a narkoman to narkoman, a nie kazdy narkoman jest zlodziejem. powinno sie takiemu komus mozliwosciom leczenia uzaleznienia, ale za zlodziejstwo normalna kara powinna byc - a moze jesli by sie zgodzil na leczenie, to moznaby delikatnie zlagodzic kare za zlodziejstwo. dobrze ze nie pisali o narkomanach uzaleznionych od tej smiercionosnej marihuaniny (jak to ktos ostatnio napisal w komentach dla polewki :))
Saberotto (niezweryfikowany)
nO TO CHUJ W DUPE! osobiscie nie wierze ze tacy jestescie poszkodowani. :]
Pan Tadeusz (niezweryfikowany)
Ja jako narkoman[!!] poczulem sie urazony. I gdyby zmienic ten tok rozumowania np na mowe o homoseksualistach zaraz by sie podniosl szum! Ale tak to jest...nikt sie z nami nie liczy, chociaz powinien jak z kazda inna grupa spoleczna. STFU ludziom na ich piekne twarze!
żyła (niezweryfikowany)
jedziemy na tym samym wozku - religia to opium dla mas!!!
gordon (niezweryfikowany)
nie widze różnicy. czy sie kradnie żarcie z szitmarketu czy jakieś buble z kościoła to jeden ch... (autocenzura) <br>w końcu się kościół zorientuje że jest niczym innym jak tylko instytucją taką jak mafia, rząd i takie tam...
gfjhjghj (niezweryfikowany)
To, że uzależnieni od takich narkotyków jak np. heroina b. często kradną jest bezdyskusyjne. Co nie znaczy, że te wypowiedzi świadczą o wypowiadającym, a nie o faktach.
El Igorro (niezweryfikowany)
Hej! Co z Waszą stronką wyjściową?????
:) (niezweryfikowany)
palmy mary ;;;;; ; ;; ; ; ; ; ; ;;;Ale Gruda Zajebista:):)
Zajawki z NeuroGroove
  • Dekstrometorfan
  • LSD-25
  • Miks

Setting: dosyć nietypowy – pusty pokój "jedynka" w hotelu w Lyonie, dookoła tylko łóżko, TV, łazienka. Set: pozytywny, chęć nagrodzenia się po dwóch tygodniach intensywnej pracy, chociaż w momencie łuskania tabletek z blistra odruchy wymiotne i wahanie.

14.11.2008

Timing: było to w okolicach marca 2008.

  • Allobarbital


A wiec tak, wybralismy sie do apteki w celu kupienia jakiegos siekatora typu Xanax , Relanium czy tam innego psychotropa jednak aptekarz

nie byl zbytnio przychylny aby sprzedac nam tego typu specyfiki. Wyszlismy wiec i wrocilismy za 5 minut po naradzie pytajac sie czy jest Perhip.


Perhipu nie bylo wiec zapytalismy o Pabialgine , która o dziwo jest na recepte aczkolwiek dostalismy to bez wiekszego trudu.


Kupilismy 2 listki ( czerwone ) zawierajace 10 tab./listek , hmmm...dziwnie wyglada taby wielkosci zwyklych pigul xtc ;-)

  • LSD-25
  • Pierwszy raz

na początku dom, potem las; wieczór i noc z 29 na 30 grudnia 2009; nastawienie pozytywne

Jadłem ja, mój brat i kumpel. Dla mnie i brata to był pierwszy raz, kumpel jadł już parę razy. Zdecydowaliśmy jeść po półtora kartonika na głowę. Około 18:00 wrzuciliśmy pod język i czekaliśmy na efekty, rozmawiając. Po około 50 minutach wokół ekranu monitora zacząłem widzieć lekką poświatę. Kumpel powiedział, że po tym zwykle poznaje, że zaczyna się luta. Mieliśmy już wychodzić, a tu dzwonek do drzwi. Kumpel mówi "cinżko". Bo już zaczęła się niemała śmiechawka. A ja twardo, idę otworzyć. To dozorca, rozdający jakieś kartki. Mówi mi, żebym się wyraźnie podpisał.

  • Etanol (alkohol)


nazwa substancji: tramal

poziom doświadczenia użytkownika: thc, hasz



Niezapomniana akcja z tramalem miała miejsce 30 grudnia 2003r dokładnie dzien przed sylwestrem. Właściwie do dziś nie wiedziałem czy to rzeczywiście ten lek przeciwbólowy tak mocno wpłynął na zdarzenia z tamtego dnia.


randomness