REKLAMA




To octan tokoferylu zabija palaczy e-papierosów?

Amerykańskie Centra Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC) zidentyfikowały substancję, która może być odpowiedzialna za uszkodzenia płuc i zgony osób palących e-papierosy.

pokolenie Ł.K.

Kategorie

Źródło

Kopalnia Wiedzy
Mariusz Błoński
Komentarz [H]yperreala: 
Tekst stanowi przedruk z podanego źródła.

Odsłony

349

Amerykańskie Centra Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC) zidentyfikowały substancję, która może być odpowiedzialna za uszkodzenia płuc i zgony osób palących e-papierosy. CDC poinformowały, że niedawne testy płynu uzyskanego od 29 pacjentów w wyniku płukania oskrzelowo-płucnego wykazały we wszystkich próbkach obecność octanu tokoferylu (witaminy E). Warto jednak podkreślić, że na razie jest to substancja podejrzana. Nie ma jeszcze pewności, iż to ona spowodowała uszkodzenia płuc i zgony.

Dotychczas w USA poinformowano o 2051 osobach, które doświadczyły uszkodzenia płuc w wyniku palenia e-papierosów. Zmarło 39 osób. Wiadomo, że w większości próbek liquidów, które wdychali pacjenci, znaleziono THC (tetrahydrokannabinol), czyli substancję czynną z konopi indyjskich. Większość pacjentów przyznała, że paliła substancje zawierające THC. Informacje, zdobyte dotychczas przez CDC, Agencję ds. Żywności i Leków (FDA) oraz inne służby wskazują, że substancje zawierające THC, szczególnie pochodzące ze źródeł nieformalnych, jak rodzina, przyjaciele czy od ulicznych sprzedawców, są powiązane z większością przypadków zachorowań. CDC podkreśla, że pomimo iż octan tokoferylu wydaje się obecnie najbardziej podejrzaną substancją, nie ma na razie dostatecznych dowodów, by jednoznacznie wykluczyć inne podejrzane substancje.

Dlatego tego CDC zaleca, by nie używać w e-papierosach substancji zawierających THC, nie kupować liquidów z nieformalnych źródeł, ani samemu nie modyfikować liquidów. Oczywiście najlepszym wyjściem byłoby rzucenie palenia w ogóle.

Jednocześnie dorosłym, którzy korzystają z e-papierosów w celu odzwyczajenia się od tradycyjnych papierosów, nie zaleca się powrotu do palenia papierosów. Ponadto osoby palące e-papierosy powinny szczególnie zwracać uwagę na pojawienie się u nich takich objawów jak kaszel, krótki oddech, ból w klatce piersiowej, wymioty, nudności, ból brzucha, biegunka, gorączka, dreszcze czy utrata wagi. Po ich zaobserwowaniu należy natychmiast zgłosić się do lekarza.

Oceń treść:

Average: 1 (1 vote)
Zajawki z NeuroGroove
  • Marihuana

* afgan + marjanna


* doswiadczenia prawie zero


* bylo 1g jednego jak i drugiego


* miejsce spozycia -> szkola





Ot taka moja przygoda

  • Marihuana


Witajcie drodzy czytelnicy. Siadajcie wygodnie i posłuchajcie historii z czasów mojej młodości. Opowiem wam o podróży, która zmieniła moje życie... ale zacznijmy od początku...


  • LSD-25
  • Przeżycie mistyczne

Cz.1 Hostel, mieszkanie z trzema pokojami wynajmowanymi różnym ludziom, wspólną kuchnią i łazienką. Gdy przekraczaliśmy granicę byliśmy jeszcze (ja i dwójka towarzyszy) sami. Cz.2 Lesiste wzgórza

Choć oznaczyłem ten raport jako doświadczenie mistyczne, pierwsza jego część była właściwie bad tripem. I choć przeżyłem tam straszne rzeczy, do dziś tego nie żałuję. Często się słyszy, aby w takim wypadku powiedzieć sobie, że to tylko substancja, że wszystko wróci do normy. I choć rozumiem powody takiego myślenia, to jednak prawdziwa magia substancji psychodelicznych ujawnia się kiedy potraktuje się je na poważnie. Ale w takim wypadku dobrze mieć przy sobie jakieś zabezpieczenie. Coś co sprawi, że będziesz mógł wrócić do prawdziwego świata.

  • LSD-25

Tripowanie na łonie natury w wspaniała sprawa. Tripowałem już w różnych miejscach, teraz przyszła kolej na góry. Wybrałem się do Zakopca, właściwie to na spotkanie twórców neuro_groove ale to już inna bajka. Kwasa sprawdziłem na sobie parę dni wcześniej więc mogłem być pewien dobrej jazdy.