Łączysz? Doradź!
patrz: Reguły działu i Spis treści
Regulamin forum
  1. Staraj się określać połączenie jako pozytywne, bądź negatywne – bazując na doświadczeniu, uwzględniając czy miałeś dobry set&setting.
  2. Każda substancja się liczy, chyba że nie ogarniasz. Niewiadome ilości też należałoby podać.
  3. Nie doradzaj, jeśli to nie jest oczywiste. Łatwiej zapytać, aby dyskusja mogła nastać. To nie jest takie proste.
ODPOWIEDZ
  • 21 / 1 / 0
A metkat nie oddziaływuje na dopamine i noradrenaline głównie? Poza tym DXM chyba blokuje zwrotny wychwyt serotoniny więc czemu miał by być zespół serotoninowy. (Nie znam się tak bardzo ale jak możecie to wytłumaczcie)
  • 5299 / 104 / 0
Cytat z ulotki http://www.doz.pl/leki/p3783-Acodin
Poinformuj lekarza: Gdy chorujesz na astmę oskrzelową. Gdy przyjmujesz leki wykrztuśne, leki z grupy inhibitorów monoaminooksydazy (MAO). Jeśli jesteś lub przypuszczasz, że jesteś w ciąży, a także gdy karmisz piersią.
http://www.sanofi-aventis.com.pl/produk ... cjenta.pdf

DXM, za Wiki (miarodajne info)
blokuje wychwyt zwrotny serotoniny (jest SRI, choć niewątpliwie nie można go określić jako SSRI wskutek wielokierunkowości jego działań na przeróżne inne receptory)

{...}

według niektórych źródeł blokuje wychwyt zwrotny dopaminy (poprzez agonizm fragmentu PCP2 receptora NMDA)[potrzebne źródło], jednak działanie dopaminergiczne jest kwestionowane[7].

{...}

Wchodzi w interakcje z innymi substancjami metabolizowanymi przez enzym CYP2D6. Z antydepresantami, głównie inhibitorami MAO oraz SSRI (którymi są także popularne specyfiki przeciwwymiotne difenhydramina i dimenhydrynat), może powodować zespół serotoninowy. W połączeniu z narkotycznymi lekami przeciwbólowymi, alkoholem etylowym oraz innymi środkami o działaniu depresyjnym na OUN może nasilać depresję ośrodka oddechowego.
Teraz metkat (niestety ulotki nie będzie %-D):

http://forum.narkotykowe.com/79,researc ... cepan.html