REKLAMA




Hipertyreoza i Ecstasy może być fatalnym połączeniem

Odwołując się do badań opublikowanych w czerwcowym wydaniu Journal of Forensic Sciences, hipertyreoza i/lub choroba Gravesa-Basedowa może być czynnikiem w fatalnych reakcjach na ecstasy (3,4-metylenodioksymetamfetamina, MDMA)[aktualnie ecstasy nie równa się MDMA - skład tabletki może obejmować szerokie grono substancji - przyp. tł.], popularny i nielegalny "narkotyk klubowy". Zgony związane z ecstasy, które są raczej rzadkie, zazwyczaj powodowane są przez nadmierny wzrost temperatury ciała, zwany hipertermią.

frodo

Kategorie

Odsłony

1234
Odwołując się do badań opublikowanych w czerwcowym wydaniu Journal of Forensic Sciences, hipertyreoza i/lub choroba Gravesa-Basedowa może być czynnikiem w fatalnych reakcjach na ecstasy (3,4-metylenodioksymetamfetamina, MDMA)[aktualnie ecstasy nie równa się MDMA - skład tabletki może obejmować szerokie grono substancji - przyp. tł.], popularny i nielegalny "narkotyk klubowy". Zgony związane z ecstasy, które są raczej rzadkie, zazwyczaj powodowane są przez nadmierny wzrost temperatury ciała, zwany hipertermią. Podczas gdy bezpośrednia relacja nie została ustalona, naukowcy uważają, mając na względzie wpływ hormonów tyroidowych na regulację mechanizmów odpowiadających za temperaturę ciała, iż hipertyreoza może predysponować do indukowanej ecstasy-hipertermii. Źródła: Journal of Forensic Sciences, Jul;52(4):951-3 http://thyroid.about.com/b/a/257412.htm

Komentarze

syncro
aha