REKLAMA




Illinois: 70 przypadków ciężkich powikłań po syntetycznej marihuanie

Do 70 osób wzrosła już liczba przypadków ciężkich krwawień po zażyciu syntetycznej marihuany. Urzędnicy ds. zdrowia ostrzegają przed jej stosowaniem nawet osoby, które wcześniej miały w związku z tym żadnych problemów zdrowotnych.

pokolenie Ł.K.

Kategorie

Źródło

infolinia.com

Odsłony

193

Do 70 osób wzrosła już liczba przypadków ciężkich krwawień po zażyciu syntetycznej marihuany. Urzędnicy ds. zdrowia ostrzegają przed jej stosowaniem nawet osoby, które wcześniej miały w związku z tym żadnych problemów zdrowotnych.

„Narkotyki nie są bezpieczną alternatywą dla marihuany i są prawdopodobnie bardziej toksyczne” – powiedział dyrektor medyczny Illinois Poison Center, Mike Wahl. Ilość osób hospitalizowanych z powodu ciężkiego krwawienia po zażyciu syntetycznych kannabinoidów wzrosła już do 70.

Wśród leczonych było 19 osób z Chicago i 6 z powiatu Cook – poinformował Illinois Department of Public Health (Departament zdrowia publicznego). Dwie osoby zmarly – jedna w rejonie Chicago i jedna w centralnym Illinois.

Objawy, które powinny wzbudzić niepokój, obejmują kaszel z krwią, krew w moczu, krwawiące dziąsła i krwotoki z nosa. W dziewięciu z ostatnich przypadków hospitalizacji, u pacjentów wykryto obecność brodifakum, śmiertelnego antykoagulanta, często stosowanego w truciznach na szczury.

Wahl twierdzi, że trucizna na szczury zakłóca zdolność krzepnięcia krwi. „Twoje ciało nie może się samo wyleczyć i kończysz z ciężkim krwawieniem” – powiedział.

Centrum kontroli zatruć od 10 marca zaczęło przyjmować zgłoszenia o ciężkich krwawieniach związanych ze stosowaniem syntetycznej marihuany.

Często sprzedawane jako Spice, K2 czy fałszywe zioła (fake weed), syntetyczne kannabinoidy są chemikaliami wytwarzanymi przez człowieka, które działają na te same receptory komórek mózgowych, co główny składnik aktywny w marihuanie (tetrahydrokannabinol lub THC) – podało Centrum kontroli i prewencji chorób. Substancje te nie są regulowane, a stały napływ nowych, o nieznanym składzie i zagrożeniu dla zdrowia, pojawia się każdego roku. Można je palić, spożywać lub mieszać z płynami do użycia w elektronicznych papierosach.

„Wiemy, że istnieje partia tego produktu, który jest bardzo niebezpieczny, potencjalnie zagrażający życiu i nie chcemy, aby ludzie z nim eksperymentowali” – powiedziała Allison Arwady, dyrektor ds. medycznych w departamencie zdrowia publicznego.

„Podczas mojego pobytu tutaj, w Chicago, nigdy wcześniej nie widzieliśmy zgonów związanych z syntetycznymi kannabinoidami” – dodała Arwady.

Każdy, kto miał kontakt z syntetyczną marihuaną, a potem zauważył niepokojące siniaki i krwawienia, powinien niezwłocznie udać się na pogotowie, „nawet jeśli wydaje się to niewielkim krwawieniem” – powiedziała Arwady.

Leczenie obejmuje dożylne lub doustne podanie witaminy K, w zależności od lokalizacji i natężenia objawów – poinformował doktor Patrick Lank, toksykolog, który pracuje w Northwestern Memorial Hospital.

Po wypisaniu pacjenta ze szpitala konieczne jest kontynuowanie leczenia i poddawanie się regularnym badaniom krwi, dopóki toksyny nie zostaną całkowicie wydalone z organizmu, co może zająć kilka tygodni lub miesięcy – powiedział Wahl. Jeśli pacjent zbyt wcześnie przestanie przyjmować leki, w ciągu dwóch dni mogą pojawić się ciężkie krwawienia.

Przedstawiciele służby zdrowia zachęcają także pacjentów do dzielenia się informacjami na temat miejsca zakupu narkotyków, ponieważ prowadzone jest dochodzenie w tej sprawie i konieczne jest zidentyfikowanie groźnych produktów oraz określenie, gdzie zostały pozyskane.

„Nikt nie będzie ścigał osoby, która zażyła ten produkt” – powiedział Wahl. „Chcemy pomagać ludziom, aby nie wykrwawiali się na śmierć”. Udostępnianie informacji pozwala urzędnikom ds. zdrowia „chronić innych ludzi przed zachorowaniem”.

Syntetyczne kannabinoidy można znaleźć w całym stanie i na terenie całego kraju, w sklepach, na stacjach benzynowych, kupić je przez internet lub na ulicy.

Oceń treść:

Brak głosów
Zajawki z NeuroGroove
  • MDMA (Ecstasy)

  • Dekstrometorfan
  • Dimenhydrynat
  • Tripraport

pokój w wynajmowanym ze współlokatorami mieszkaniu

Wiek około 20 lat waga 54 kg

Stan zdrowie – przeziębienie i źle przespana noc

  • Dekstrometorfan
  • Miks

Start: Mieszkanie kumpla, za oknem od paru godzin noc - ja trochę niepewny jak to bywa przed pierwszym razem. Czekamy godzinę na ewentualne skutki uboczne po czym opuszczamy lokal. Po próbie: Wędrujemy po mieście załatwić parę spraw (całość zajmuje nam jakieś 2h). Noc trwa w najlepsze, już trochę bardziej pewny siebie zapraszam kumpla do siebie. U mnie: Jesteśmy zrelaksowani i spokojni, a co więcej sami. Zaczynamy chill out przy cichej muzyce, pojedyncza lampka tworzy odpowiedni nastrój żeby zapomnieć o wszelkich zmartwieniach. Po wszystkim: Późną porą odprowadzam kumpla, nie ma prawie nikogo na ulicy, powiewa chłodem. Odkąd wyszliśmy z mojego mieszkania w słuchawkach rozbrzmiewa psychotrance (moje pierwsze zetknięcie z nim tak by the way), w drugą stronę idę sam - moją uwagę zwraca przede wszystkim muzyka i światła miasta.

Mówiąc szczerze to mój pierwszy taki artykuł, więc chyba najlepiej zrobię rozpoczynając go przedstawieniem krok po kroku jak się miała sytuacja "wtedy". Miejcie cierpliwość, a kto wie? Może znajdziecie tu nawet coś dla siebie.

Tego dnia prawie dwie godziny spędziłem na rozmowie z dziewczyną o niczym. Mrok nocy przecinają światła miasta, a my rozchodzimy się w swoją stronę - ona do domu i ja do domu. Ponieważ jednak nigdy się nie nudzę już w chwilę po rozejściu przychodzi do mnie sms od dobrego kumpla. 

"Wbijaj do mnie, mam niespodziankę."

  • Dekstrometorfan

nazwa substancji - Bromowodorek dxm (Tussidex 750 Mg)


poziom doświadczenia użytkownika - ganja,dxm,amfetamina,metaamfetamina,extasy,signopan


dawka, metoda zażycia - 15 Tussi naraz, nastepne 10 na dwie raty co 5 minut


set & setting - pełen luzik,plener,muza




randomness