REKLAMA




127 reakcji neurologicznych związanych z vapowaniem

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków otrzymała 127 doniesień o napadach padaczkowych lub innych neurologicznych objawach prawdopodobnie związanych z elektronicznymi papierosami – ogłosiła w środę agencja.

pokolenie Ł.K.

Kategorie

Źródło

infolinia.com
Komentarz [H]yperreala: 
Tekst stanowi przedruk z podanego źródła.

Odsłony

437

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków otrzymała 127 doniesień o napadach padaczkowych lub innych neurologicznych objawach prawdopodobnie związanych z elektronicznymi papierosami – ogłosiła w środę agencja. Śledczy nie ustalili jednak, czy wapowanie były bezpośrednio powiązane z tymi przypadkami.

„FDA kontynuuje badania naukowe w celu ustalenia, czy istnieje bezpośredni związek między używaniem e-papierosów, a ryzykiem wystąpienia drgawek lub innych objawów neurologicznych” – poinformował doktor Ned Sharpless, komisarz FDA.

FDA poinformowała, że do zgłoszonych przypadków doszło w latach 2010-2019, a oprócz napadów, niektóre osoby zgłaszały także omdlenia lub drgawki. Sharpless powiedział, że „wciąż nie mamy wystarczających informacji, aby ustalić, czy elektroniczne papierosy powodują te zgłoszone incydenty”, ale wezwał opinię publiczną do dalszego przesyłania raportów w związku z takimi przypadkami.

Dodatkowe informacje „mogą pomóc nam zidentyfikować typowe czynniki ryzyka i ustalić, czy jakieś szczególne atrybuty e-papierosów, takie jak zawartość nikotyny lub zawarte preparaty, mogą bardziej przyczyniać się do występowania tych napadów” – powiedział.

Dziesiątki nowych raportów, brak wyraźnych wzorców

W kwietniu FDA ogłosiła, że otrzymała 35 zgłoszeń dotyczących napadów związanych z wapowaniem, szczególnie wśród młodszych użytkowników. „Napady lub drgawki są znanymi potencjalnymi skutkami ubocznymi toksyczności nikotyny” – twierdziła wówczas agencja.

Od tego czasu pojawiły się 92 nowe raporty, ale FDA nie podała żadnego jasnego wzorca, charakterystycznego dla wszystkich przypadków.

Zgłoszono przypadki zarówno wśród osób stosujących elektroniczne papierosy po raz pierwsze, jak i doświadczonych użytkowników, napady drgawek występujące po kilu zaciągnięciach lub w okresie jednego dnia po użyciu, twierdziła agencja w kwietniu, dodając, że kilka osób stosowało również inne narkotyki, takie jak marihuana.

„Dodatkowe raporty lub bardziej szczegółowe informacje o tych incydentach są niezbędne, aby pomóc w naszej analizie” – powiedział Sharpless w środę. Agencja twierdzi, że przypadki mogą być zgłaszane do FDA przez internet, a zgłoszenia są najbardziej pomocne, gdy dokładnie określają produkt i wszelkie medyczne schorzenia.

„Konieczne jest, aby pracownicy służby zdrowia, konsumenci, rodzice, nauczycieli i inni zainteresowani dorośli, a także młodzież i młodzi użytkownicy, przekazywali FDA szczegółowe informacje o wszelkich przeszłych lub przyszłych incydentach związanych z napadami po użyciu e-papierosów” – powiedział Sharpless.

„Dokładamy wszelkich starań, aby uważnie monitorować ten problem i podejmować dodatkowe kroki w celu ochrony społeczeństwa, zwłaszcza młodzieży, przez zagrożeniami wynikającymi z elektrycznych papierosów i innych wyrobów tytoniowych” – dodał.

Oceń treść:

Brak głosów