Jak zadbać o sen?

Polepszanie samopoczucia i funkcjonowania za pomocą substancji nie będących narkotykami. Suplementy, witaminy, nootropy; regeneracja receptorów i neuronów; dieta i trening.

Moderator: Zdrowie

Posty: 10 Strona 1 z 1
Rejestracja: 2020
  • 16 / 4 / 0

Trzy lata temu miałem ogromny problem ze snem, nie mogłem zasnąć, zasypiałem pomiędzy 3:00-5:00 nad ranem, a spałem do 14:00. Chodziłem niewyspany, bez energii i też czułem, że moje zdrowie podupada.

Dzisiaj chodzę spać pomiędzy 22:00-24:00 a wstaje sam bez budzika o 7:00-8:00, wyspany i wypoczęty. Zasypiam od 5 min do 10 min Chciałbym wymienić się z wami swoimi opiniami i metodami na lepszy sen.

Co zacząłem robić by mieć lepszy sen?

1. Regularność snu, kiedy zacząłem regularnie wstawać wcześnie to nauczyłem mój organizm do wstawania z rana, nadałem mu tryb działania. Zacząłem pracować więc musiałem wstawać z rana to i mój organizm to zaakceptował. Na początku było trudno bo chodziłem spać o 2:00-3:00 a wstawałem o 7:00. Po jakimś czasie musiałem zaakceptować fakt, że jak chce się wyspać to muszę zasnąć się wcześniej.

2. Aktywność w ciągu dnia. Tym bardziej zmęczę się, tym szybciej pójdę spać. Praca 8h + porządki domowe + aktywność fizyczna + czytanie książki + nauka = zmęczenie.

3. Zaciemnienie pokoju podczas snu. Zakupiłem zaciemniające rolety, takie, ze jak w ciągu dnia zostaną opuszczone to w pokoju jest ciemno jak w nocy. Już pierwsza noc przespana z nowymi roletami podniosła komfort snu. Ewentualnie zakupić opaskę na oczy.

4. Wyciszenie otoczenia. Każdy dźwięk pomimo, że śpimy jest przetwarzany przez nas mózg, tak samo jak światło. Na noc zamykam wszędzie drzwi w domu, od kuchni by nawet cichy dźwięk lodówki nie dochodził, od sypialni, tak żeby dźwięk nie przenosił się po domu i miał bariery, które będą go wygłuszały. Zalecam sprawdzić swoje okna i je uszczelnić. Ewentualnie zakupić dobrej jakości stopery.

5. Dobrej jakości materac. Chyba nie muszę mówić tu nic więcej. Polecam wam zainwestować od 1 500 zł do 2 000 zł. Powyżej 2 000zł nie widzę sensu kupowania, testowałem i były na takim samym poziomie co te we wcześniejszym przedziale, płaci się już tylko za markę.

6. Ograniczenie TV, telefonu i elektroniki wieczorem. Już nawet nie mówię o niebieskim świetle, ale ruszające się elemenciki na ekranie pobudzają nas.

7. Wieczorem przełączam światło na delikatne, ciepłe, żółte. Nic mi nie świeci po oczach. Polecam Ledy, ozdobne światła.

8. Książka, która przyjemnie zmęczy nas wzrok, coś przyjemnego do poczytania i odprężającego.

9. Kąpiel. Nie wiem jak was, ale ja lubię kłaść się czysty do łóżka, czuje pod prysznicem, że całe złe emocje są ze mnie spłukiwane.

10. Staram się wieczorem nie podejmować ważnych spraw, szukania czegoś, nie pobudzam się, odprężam się, nie dopuszczam negatywnych emocji.

11. Meliska. Melisa bardzo fajna sprawa do książki, na pewno pomoże w zaśnięciu.

12. Ostatni posiłek jem o godzinie 20:00 by nie załączać trawienia na noc.

13. Przewietrzenie pokoju.

14. Oddychająca kołdra/koc by się nie pocić i nie przegrzewać w nocy. Polecam koc z wełny owczej.

Nie stosuje muzyki ani zapachów, powoduje to u mnie pobudzenie.

Jakie są wasze sposoby na lepszy sen?
Rejestracja: 2020
  • 135 / 8 / 0

Najlepiej się zasypia po 20 piwach :wink:

Psychodeliki a świadomość

Psychodeliki wywołują radykalnie odmienne doświadczenia i wglądy w porównaniu z naszym codziennym postrzeganiem siebie i rzeczywistości. Sama etymologia nazwy złożona z greckich słów psyche i delos, co tłumaczy się jako manifestujące umysł i co z miejsca przekierowuje nas w stronę tego, co rozumiemy przez świadomość. Powstaje zatem podstawowe pytanie: co rozumiemy przez termin świadomość, szczególnie w kontekście badań nad psychodelikami i z zastosowaniem psychodelików?

Wrzucił dziesięć gram białej substancji pod policyjny radiowóz

Policjanci z Leśnej zatrzymali do rutynowej kontroli 52-letniego mężczyznę kierującego osobowym Seatem. W trakcie kontroli na jaw wyszło parę niekorzystnych dla kontrolowanego faktów. Zapewne stąd nietypowe zachowanie 52-latka.
Rejestracja: 2020
  • 486 / 58 / 16

Ja mogę dodać do tego, że po nauce warto przywalić sobie rumianek, bo naprawdę to cholerstwo wycisza myśli. Przestaje analizować a to nie pozwalało mi spać. Do tego zero kofeiny od 15:00
Rejestracja: 2017
  • 839 / 78 / 0

Ja polecam dla naprawdę opornych tabletki Ketrel to kwetiapina bardzo ułatwia zasypianie.

Nie polecam natomiast zasłaniać okien na noc, bo wtedy śpi się do 12. Światło powinno być naturalne czyli z obiegiem Ziemii.

Dobry temat, lecz w pierwszym poście praktycznie wyczerpałeś odpowiedzi.

ZX

Rejestracja: 2018
  • 1198 / 382 / 0

jak to jedyna wazna rzecza i konieczna to nie jest spac przy zamknietym oknie. Musi sie troche powietrze przeciskac tak wiec w nocy powinnismy czuc lekki chlodek ze szpary co najmniej i to wystarczy. Z gory uprzedzam, ze twierdzenie, ze zimno jest i trzeba zamknac okna, to taka halucynacja ludzi ze zlym krazeniem szczegolnie kobiet ktore cale zycie dusza sie, boli je glowa i nawet nie wiedza, jak to jest dobrze sie wyspac a za dnia zrzedza jak im to zle.
Rejestracja: 2008
  • 1760 / 418 / 0

albo bierzesz dwójkę klona lub alpry i do tego melatoninę 5tke - jak ręką odjął xD
Rejestracja: 2020
  • 486 / 58 / 16

Potężny @ZX zmasakrował kobiety, zobacz jak.
Co do alpry to na mnie benzo działają chujowo nasennie. 4mg lormetazepamu lub 3mg alpry działa na podobnym poziomie co 3,75mg zopiklonu z czego i tak odradzam brania tego gówna, bo to tylko zwiększa przyszłe problemy.
Rejestracja: 2017
  • 839 / 78 / 0

Ja mam 400mg kwetiapiny 1mg lorka 200mg depakiny i śpię jak malutki bobas.
Rejestracja: 2020
  • 91 / 14 / 0

Polecam zacząć od zwykłych stoperów.
Rejestracja: 2019
  • 1056 / 385 / 0

Tylko że jeśli hałas pochodzi z wnętrza naszej głowy, to zatkanie uszu niewiele pomoże.
Posty: 10 Strona 1 z 1
Wróć do „Dział prozdrowotny i doping mózgu”
Na czacie siedzi 2469 uczestników Wejdź na czata

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość