Dział poświęcony dyskusji nt. doboru zestawu nootropów.
ODPOWIEDZ
Posty: 421 • Strona 42 z 43
  • 550 / 224 / 0
Awatar użytkownika

@hubii
Dziękuję serdecznie, odrobiłam dzięki temu prace domową na temat interesujących mnie szczególnie działań NAC. Rzeczywiście, to jest must have.

Nie uważam, że moim problemem głównym jest mj, ale faktycznie zauważam, że jak robię sobie tygodniowy reset od palenia, to mniej odczuwam te huśtawki nastrojów.

Co do melatoniny...nie wiem, co chciałeś napisać, ale nie obrażam się o byle co :P (byle co,ale w moim mniemaniu ;)
W każdym razie to też ciekawe zagadnienie, wykazano, ze najlepszą dawką jest dawka fizjologiczna, do 0,3 mg.

https://patrykiwanski.pl/2021/04/14/opt ... elatoniny/

Dawki fizjologiczne (0,1-0,3 mg) stymulują szyszynkę do wytwarzania endogennej melatoniny oraz wpływają podtrzymująco na sen, natomiast efekt ten słabnie przy dawce wyższej, np. 0,5 mg [2], a zostaje zahamowany gdy porcja melatoniny sięga 1 mg, co wiąże się z przesunięciem fazowym wytwarzania melatoniny [3]. Czasami wyższe dawki melatoniny skutkują efektem zbliżonym do kaca poalkoholowego (...)


I faktycznie, po większych dawkach budziłam się zwykle w nocy na picie, a rano wstawałam, jak po przywaleniu obuchem.
Ponadto większe dawki mieszają w układzie dopaminergicznym (na który obecnie chucham i dmucham szczególnie;), u mężczyzn też mieszają w gospodarce testosteronowej.
Melatoninka nie tylko do spania.

Sama używam jedynego supla, jaki udało mi się znaleźć na rynku o zawartości melatoniny 0,3 mg, w składzie jeszcze m.in. waleriana, l-tryptofan, szczypta GABA i to najlepsze wsparcie dla deprywacji snu w stanie względnej homeostazy organizmu.

Powyzej 0,3 mg zaleca się jedynie w leczeniu jet lag. Na skręcie też za bardzo nie pośpisz na samej melatonince, ile by jej nie było.
  • 859 / 161 / 0
Awatar użytkownika

@Melodyne
Nie uważam, że moim problemem głównym jest mj, ale faktycznie zauważam, że jak robię sobie tygodniowy reset od palenia, to mniej odczuwam te huśtawki nastrojów.
Jak dzięki niej odstawisz tamto ścierwo, to śmiałbym rzec - chwilowy sprzymierzeniec w obnionym nastroju, ale uważałbym z używaniem pani mary w skrajnie depresyjnych momentach, ale chyba już ją poznałaś 😏
Co do melatoniny...nie wiem, co chciałeś napisać, ale nie obrażam się o byle co :P (byle co,ale w moim mniemaniu ;)
Nie no... w sumie.... później Ci powiem, wy jesteście wrażliwe na te sprawy, nic zboczonego i obraźliwego itd. haha nie ważne %-D
Boje się, że we mnie szurikenem rzucisz i skreślisz

A tak btw. to ja szczerze z dupy wyjechałem z tą melatoniną w sprawie miesiączki (wiedziałem tylko o hormonach, że obniża kortyzol), ale okazuje się, że rzeczywiście może ogarnąć te sprawy też😳:
Spoiler:
W każdym razie to też ciekawe zagadnienie, wykazano, ze najlepszą dawką jest dawka fizjologiczna, do 0,3 mg.
Ta interesujące, też niedawno to ogarnąłem. A we wszystkich suplach prawie po kilogram sypią %-D
Ale nie wiedziałem, że od iluśtam przestaje endogenna się wydzielać. Ważne info, dzięki 🤘👌
I faktycznie, po większych dawkach budziłam się zwykle w nocy na picie, a rano wstawałam, jak po przywaleniu obuchem.
Ta, moim zdaniem zbyt wysokie dawki melatoniny hamowały za dużo kortyzolu, którego inną rolą jest wybudzanie organizmu.
Tak sobie myślę, że zużywanie go w dużych ilościach przez stres w trakcie dnia, także może doprowadzić do wstawania z rana w stylu zombiaka 😮💀
Melatoninka nie tylko do spania.
Noo np. czyści mitochondria.
Jest tak zbudowana, że może wejść wszędzie, do większości komórek i innych "ciasnych" miejsc. Normalnie potrafi wejść do komórki nowotworu bez pytania i kazać jej się zniszczyć czy coś, gdzieś to czytałem w badaniu albo do komórki covida - do którejś z nich bądź do obydwu %-D
Chyba pierwszy obrońca życia jaki istniał na tej planecie.

Zrobiłem posta na jej temat, ale nie jest jakiś mega chyba i czasami mnie fantazja ponosiła w opisach haha %-D
melatonina-potezny-support-dla-glownego ... 74391.html

No ja miałem takie cudo:
Spoiler:
Działało b. dobrze, narazie robię przerwę. Ilość, która tam jest równa się 3 kapsułkom/1porcji (więc w jednej mel 0,3, ideolo). Firma ogarnięta. Świadczy o tym dodanie nac do stacku, chociażby %-D (głownie w celu wsparcia wątroby dodają, ale przy okazji uspokoi trochę gluta przed snem i 100 innych rzeczy). 150mg w 3 kapsach to trochę chujnia z czymś tam, ale chęci dobre %-D


Dobra powodzonka melodajn 😉
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
  • 34 / 1 / 0
Awatar użytkownika

Cześć wszystkim. Do zestawu leków , które w tej kombinacji biorę od 17.06:

-tianeptyna 1-1-1 (12,5mg)
-kwetiapina na noc 50
- zolpidem noc 10
- doraźnie małe dawki alpry , bromka na własna rękę .
Myśle nad dorzuceniem :
-tyrozyny
-tryptofanu
-agmatyny
- melatonina

Chce spotęgować działanie aktywizujace i p.depresyjne tianeptyny . Towarzyszy mi tez dużo nerwowości wraz z bezradnością w związku z nadmiernym analizowaniem mojej sytuacji życiowej (odkad pamietam dużo analizuje często niepotrzebnie)i pewnego rodzaju wyobcowanie .
Od kilku dni tez gorzej zasypiam.
Są ,,dziury” od benzo czuje to .
Ostatnio zmieniony 26 czerwca 2022 przez Bezniku, łącznie zmieniany 1 raz.
  • 7706 / 1357 / 2
Awatar użytkownika
Stteetart
Kompetentny
Kompetentny

Co dorzucić do tarczycy bajkalskiej ?
  • 1885 / 238 / 0
Awatar użytkownika

Witam oto mój zestaw:

5-htp 200 mg kapsułki
L-tryptofan 250mg kapsułki
Gaba 500 mg kapsułki
Tyrozyna 500 mg kapsułki
Tauryna 250g proszek

I tu jedno pytanko jak rozplanować w ciągu dnia branie tych kapsułek? Co z rana? Co po południu? A może coś na wieczór?
Ave Satan i Ave Maria
Online
  • 881 / 132 / 23
Awatar użytkownika
Morfeo Online

Ja bym zrobił tak:
-rano na czczo tyrozyna + B6 + B12
-L-tryptofan ewentualnie w ciągu dnia jeżeli nie dostarczasz z pożywieniem (jak nie jesteś na keto to dostarczasz) lub jak masz stany depresyjne
-tauryna po treningu lub 2 godziny przed snem
-czasami nasennie 5-HTP (doraźnie) lub stale tryptofan + B6 (mała dawka) + kwas foliowy

GABA wyjeb
  • 7706 / 1357 / 2
Awatar użytkownika
Stteetart
Kompetentny
Kompetentny

Tauryny się nie je przed snem 😉 jej zdolność do blokowania serotoniny może zaburzyć cały proces snu.
Wit B nie lykalbym na czczo. Witaminy dużo lepiej działają przy jedzeniu.
Online
  • 881 / 132 / 23
Awatar użytkownika
Morfeo Online

@Stteetart
A jak biorę taurynę o 19, a tryptofan o 21:30 (30 minut przed snem) to tauryna wtedy już nie koliduje?
  • 7706 / 1357 / 2
Awatar użytkownika
Stteetart
Kompetentny
Kompetentny

No właśnie tego tak do końca nie rozgryzlem.
Co do witamin - to moja obserwacja. Wg niektórych źródeł lepiej je brać na pusty żołądek więc znów polecam przetestować i podjąć decyzję.
Ja akurat mam możliwość sprawdzenia pewnych rzeczy bo oddaje krew i np kwas foliowy solo po posiłku podniósł mi poziom hemoglobiny i ilość którychś krwinek do górnej granicy normy.
Bez foliamów i przy samej D3K2 poziom hemoglobiny spada mi do dolnej granicy normy.
Być może za 2 tygodnie sprawdzę kwas foliowy na pusty żołądek choć w moim wypadku wszystkie proszki (czy to witaminy czy suplementy) źle na mnie działają na czczo.
ODPOWIEDZ
Posty: 421 • Strona 42 z 43
Newsy
[img]
Jacht z kokainą o wartości 80 milionów funtów zmierzał w stronę Wielkiej Brytanii

Prawie tona „narkotyku klasy A” została znaleziona na jachcie płynącym z wysp karaibskich do Wielkiej Brytanii. Jej rynkowa wartość została oszacowana na 80 milionów funtów.

[img]
Handel narkotykami: Rynek odporny na COVID-19. Coraz większe obroty w internecie

Dynamika rynku handlu narkotykami po krótkim spadku w początkowym okresie pandemii COVID-19 szybko dostosowała się do nowych realiów, wynika z opublikowanego w czwartek (24 czerwca) przez Biuro Narodów Zjednoczonych ds. Narkotyków i Przestępczości (UNODC) nowego Światowego Raportu o Narkotykach.

[img]
Meksyk: Sąd Najwyższy zdepenalizował rekreacyjne spożycie marihuany

Sąd Najwyższy zdepenalizował w poniedziałek rekreacyjne spożycie marihuany przez dorosłych. Za zalegalizowaniem używki głosowało 8 spośród 11 sędziów. SN po raz kolejny zajął się tą sprawą, jako że Kongres nie zdołał przyjąć stosownej ustawy przed 30 kwietnia.