Side efffects fenidatow- skutki uboczne i radzenie sobie z nimi

Moderator: Zdrowie

Posty: 8 Strona 1 z 1
Rejestracja: 2013
  • 89 / / 0


Jako, że w tym temacie jest większy ruch, to napiszę tutaj.

Chodzi o to, że przestałem czuć pobudzenie po wenli i MPH. Tak jakby w ogóle nie tykały noradrenaliny.

To się zaczęło wraz z objawami podobnymi do IBS - luźne stolce, większa objętość i częstotliwość wypróżnień. Teraz została tylko zwiększona częstotliwość wypróżnień, łuszczyca lekka, tachykardia lekka i nadmierna potliwość, najbardziej pod pachami - czasami pot spływa kroplami... Tarczyca sprawdzona. Jelita sprawdzone, kosmki w doskonałej kondycji. Mam podwyższone DHEA-S - przyczyna nieznana, objawia się trądzikiem i przetłuszczaniem skóry. Nie wiem co robić. Pójść prywatnie do jakiegoś internisty? Może ktoś już spotkał się z tym problemem?
Rejestracja: 2017
  • 5208 / 723 / 0


[mention]T800[/mention] popytaj o nadwrazliwosc jelita.
Bylo jakies badanie nawet na to.

Poczytaj z ciekawosci o fagocytach i dopaminie.

Najlepiej zaloz osobny temat w zdrowiu- opisz po czym najwieksze problemy (tluszcze? Bialko?)
To moze byc trzustka (badania beda si- ale cos nie dziala).

Redukcja szkód? Po twoim trupie

Dopalacze zostały w Polsce zrównane z narkotykami. Skutek? Co dwa dni ktoś umiera w związku z użyciem nowych substancji psychoaktywnych.

Prezydent podpisał nowelizację prawa farmaceutycznego

apteki będą mogły sprzedawać podmiotom nieprowadzącym działalności leczniczej leki dostępne bez recepty. Wyjątek będą stanowić produkty lecznicze zawierające takie substancje jak pseudoefedryna, kodeina i dekstrometorfan.
Rejestracja: 2013
  • 89 / / 0


@Stteetart

Kurde. Nie mam teraz motywacji do zakładania wątków. Bez metylofenidatu jestem zwarzywiony przez chorobę. Choruję na (nieoficjalnie) zespół czołowy. SPECT wykazało hipoperfuzję w płacie czołowym, dlatego MPH jest tak skuteczny. wenlafaksyna to było kolejne 50% dobrego samopoczucia. Wszystko było dobrze do czasu aż dostałem ataku paniki 1,5 roku temu. Kilka dni później pojawiła się łuszczyca, tylko na głowie. Psychiatra ogarnął stany lękowe benzodiazepinami i propranololem (który to pogarszał znacznie łuszczyce, miałem wyraźne, czerwone plamy na twarzy). W wynikach tarczycy było nieznacznie podwyższone FT4 i TSH. Jeden durny endokrynolog dał mi lewotyroksynę przy zawyżonym FT4... Popadłem w ogromną apatię, nie wychodziłem z łóżka przez dwa tygodnie bo po tym czasie odstawiłem hormony. Później doczytałem, że istnieje coś takiego jak apatyczna nadczynność tarczycy. Zrobiłem USG tarczycy, które wykazało zmiany - obojętnie hormonalne guzki wg. mojego rodzinnego. Hormony wyrównały się same. W tym czasie jeszcze wszystkie leki działały. Problem się zaczął jak zacząłem wypróżniać się po kilka razy dziennie (jakieś 8 miesięcy po 1 ataku paniki). Miałem objawy IBS (tak jak wyżej opisałem). Wtedy poczułem, że MPH nagle traci swoją efektywność. Pierwsza myśl - tolerancja. Ale nie, za szybko przestał działać i dołączyła do niego wenlafaksyna. Miałem podejrzenie celiakii, ale to zostało już wykluczone. Ani lekarz rodzinny ani psychiatra nie wie co się dzieje, czemu te leki przestały działać. No i tak siedzę z brain fogiem, z brakiem motywacji do czegokolwiek. Paraliżująca apatia. Pocę się siedząc w miejscu, miałem problemy z termoregulacją - mogły wskazywać na nadczynność, ale sprawdziłem i wtedy było z hormonami wszystko ok. Pojawił się trądzik, najpewniej po DHEA-S. Może winne są tu nadnercza? Miałem jeszcze szereg innych objawów, które ustąpiły. Jeden z nich to przybranie 10kg na wadze mimo tego, że bardzo mało jadłem - może kortyzol był wysoki? Odpowiada za "kierowanie" energii z tego, co mniej więcej kojarzę. Waga spadła z powrotem na pierwotną wartość. Był też kilkudniowy epizod pobudzenia kofeinopodobnego. Wtedy ratowałem się propranololem. Przeszło. Co więcej jeszcze było? A - częstomocz, skoki ciśnienia, zgaga, spadki apetytu, co chwile pojawiająca się gęsia skórka na mosznie - tak jak przy braniu metylo, drażliwość, zrywy miokloniczne i mega nadwrażliwość na bodźce stresowe - byle co powodowało u mnie rumieńce, tachykardie, potliwość i wyrzut adrenaliny. Kurde, niby motywacji mi brak, a się jakoś rozpisałem. Pewnie i tak nikt się w to nie wczyta i będę musiał lecieć prywatnie do lekarza. Mam nadzieję, że za wielkiego chaosu tutaj nie narobiłem. Sprawa dla mnie ważna, więc piszę gdzie się da. Dzięki.

EDIT: Nie wiem czy za IBS stoi nadwrażliwość na jakiś pokarm. Jeden dzień jechałem na samych bananach i było to samo. Bóli brzucha nie mam. Właściwie to została tylko większa częstotliwość wypróżnień i luźne stolce. Coś i tak mi mówi, że to nie IBS. A jak już to IBS wtórny do czegoś innego.


note - scalenie 04 sierpnia 2018, 14:50 /Hash_Oil

Super. Dzisiaj zjadlem 35mg (MPH) w podzielonych dawkach i poczulem zaledwie musniecie. A potem dostalem ataku paniki... Kiedy to nawet po wysokich dawkach etylo takiego czegos nie mialem. Co sie moglo zjebac?
Rejestracja: 2019
Użytkownik nieaktywny
  • 538 / 95 / 0


Wpadanie włosów po MPH jak sobie z tym poradzić?
Rejestracja: 2019
Użytkownik nieaktywny
  • 217 / 14 / 0


jak masz predyspozycje to c.uja zrobisz

ale mądrej głowy podobno włos się nie trzyma

to moja teoria, także wiesz ;), może są źle odżywione, zbyt skurczone naczynia krwionośne, albo metylo podkręca któryś z męskich hormonów (czyli wracamy, że masz predyspozycje)

A tak całkiem na serio spróbowalbym wierzbownicy na Twoim miejscu, choć ma troszkę działanie uspokajajace, więc może Ci się nie spodobać.

jeszcze pokrzywa może pomóc przez wpływ hormonalny, ale tez troche seduje

kobiety na to stosują skrzyp polny
Rejestracja: 2019
Użytkownik nieaktywny
  • 538 / 95 / 0


Stary ma bujną czuprynę starej też nie wypadają. Tylko mi i to jak zacząłem jeść MPH kurwa jeszcze ze 3 miesiące i zakola będę miał.

Jutro kupię loxon zobaczymy czy coś pomoże.
Rejestracja: 2018
  • 1868 / 324 / 154


27 maja 2019nCuX pisze:
Wpadanie włosów po MPH jak sobie z tym poradzić?
Szampon ze skrzypu, minoksydyl miejscowo i suplementacja witaminy H, ew. A (jeśli masz niedobór). No i badania hormonalne, bo może przyczyna tkwi np. w hiperandrogenizmie, a nie w MPH.
Rejestracja: 2017
  • 5208 / 723 / 0


Ew w wypraniu z aminokwasow, kreatyny i tysiaca innych rzeczy wpływających na włosy.
Posty: 8 Strona 1 z 1
Wróć do „Opisz swój przypadek”
Na czacie siedzi 56 uczestników Wejdź na czata

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości