Współpracujemy przy projekcie badawczym Stowarzyszenia Substytucyjnego Leczenia Uzależnień "MAR" - czytać pierwszy post

...czyli jak podejść do odstawienia i możliwie zminimalizować jego konsekwencje

Moderator: Wszyscy moderatorzy

Posty: 490 Strona 45 z 49
Rejestracja: 2020
  • 57 / 10 / 0

jakie macie zdanie o w postawionych diagnozach?
Rejestracja: 2013
  • 265 / 40 / 0

Nie do końca rozumie jaką wartość będzie miała dla Ciebie informacja o zadaniu na temat poszczególnych diagnoz, wypływająca od samych zdiagnozowanych, no chyba że ktoś podepnie ankietę :korposzczur:
Jeżeli o mnie chodzi, to nie chcę się wdawać w szczegóły mojej diagnozy oraz leczenia, ale mogę napisać kilka zdań na temat samej współpracy.
Do jej podjęcia przyciągnęło mnie rzadko spotykane w Polsce podejście do leczenia osób z zaburzeniami, mających bogatą historię korzystania (i nadużywania) z substancji psychoaktywnych. Wyglądało na to (i dalej wygląda), że będzie można wejść pod skrzydła osoby kompetentnej (nie wydając przy tym majątku), której nie straszne jest wypisywanie leków traktowanych w Polsce jako "narkotyczne" czy będących poza wskazaniami - w skrócie przeciwieństwo psychiatry ograniczającego się do żonglowania SSRI na podkładzie pregabaliny. Wywiad był rzeczowy i jak najbardziej można było wyczuć zrozumienie ze strony profesora - może sam proces diagnozy był dość mechaniczny (w sensie była to ustandaryzowana odpowiedź na otrzymane od pacjenta dane wejściowe), ale chyba takie były założenia projektu. Istotną rzeczą, której mi zabrakło był brak uwzględnienia stanu zdrowia danej osoby i związana z tym diagnostyka, a właściwie brak sugestii wykonania takich badań, które istotnie mogłyby wpłynąć na dobór leków, i wyeliminować np potencjalne zaburzenia hormonalne.
Nie skłamię jak powiem, że po zobaczeniu całej listy leków lekko się przeraziłem, ale jednocześnie byłem pozytywnie zaskoczony kilkoma pozycjami. Z kolei w wątku, duża część użytkowników uległa jakiemuś dziwnemu złudzeniu i stwierdziła, że musi koniecznie brać wszystko naraz, bo lekarz z doświadczeniem tak mówi, zapominając przy tym, że z konsekwencjami zdrowotnymi i tak sami będą się musieli mierzyć. Jestem to w stanie zrozumieć z racji położenia pewnych jednostek - to że wspólnym mianownikiem tego forum jest pociąg do umilania sobie rzeczywistości nie oznacza, że każdy ma potrzebę / konieczność zajadania się garściami leków działających na prawie każdy układ żeby jakoś funkcjonować lub też nie funkcjonować wcale w początkowym etapie leczenia %-D Mniejsza o to, kto jaką strategię przyjął podczas wprowadzania leków, bardziej istotny jest brak ostracyzmu ( tak jak wspomniała mispill "To nie ma być - jak się nie spodoba - wypierdalaj, tylko dla ludzi") dla bardziej sceptycznych podopiecznych oraz pewna doza otwartości na propozycję z ich strony. Po ogólnym rozeznaniu i zainstalowaniu się leków mogę powiedzieć, że odczuwam znaczną poprawę, i co więcej przy trzymaniu się pewnych założeń niezwiązanych z samym braniem lekarstw dalszy progres, to kwestia czasu.

Do lekkich minusów zaliczyłbym mimo wszystko pewne opory, co do kwestii zamiany pewnych leków, niepodlegające feedbackowi jaki zgłaszam. Ciężko mi ocenić, czy okaże się to dobrą polityką - czas pokaże. Nie uważam tego za sytuacje, w której lekarza drażnią rozbudowane sugestie pacjenta, gdy ten zbytnio sobie "pozwala" i "wie lepiej", a wynika to raczej z założeń projektu.
Tworzymy narzędzie do automatycznego diagnozowania osób z zaburzeniami psychicznymi na podstawie wypowiedzi

Problem z dopalaczami nie zniknie, dopóki nie zniesiemy kar za tradycyjne narkotyki

Nowe substancje psychoaktywne, popularnie zwane dopalaczami, to najszybciej rozwijający się, a jednocześnie najmniej znany segment rynku narkotykowego. Piszemy o raporcie z Mołdawii, Białorusi, Gruzji, Kazachstanu, Serbii i Kirgistanu, który rzuca światło na sytuację w regionie.

Główny Inspektor Sanitarny ostrzega przed 4F-MDMB-BICA

W ostatnim czasie w kilku krajach europejskich, tym w Polsce, pojawił się nowy narkotyk z grupy syntetycznych kannabinoidów o nazwie 4F-MDMB-BICA, który jest odpowiedzialny za przy najmniej 11 zgonów na Węgrzech w okresie od maja do sierpnia br.
Rejestracja: 2008
  • 1173 / 125 / 0

Ale się narobiło! Coś strasznego! Uciekajcie od tego szarlatana jak najdalej! Niestety, stan hipomanii rozwijał się. Profesor nie raczył odpisywać.
Poznałem dwóch Rosjan, jakieś kryminały, bo mieli długą broń. Nie wiem jakim cudem, bo nie miałem ani paszportu ani wizy, ale wylądowałem na Białorusi. Wiecie co się tam dzieje. Zrobiłem coś bardzo brzydkiego w cepeenie. Młoda dziewczyna, krzywo się na mnie patrzyła, później mężczyzna przybiegł jej na pomoc. Oboje nie żyją. Nie mogę sobie tego darować. Przyjechała milicja. Wyłamali mi ręce w stawie barkowym. W areszcie byłem krótko, bo jak się próbowałem wieszać to mnie odtransportowali do psychuszki, w Grodnie. Tu nikt nie słyszał o czymś takim jak adwokat. Nie wiem może przyjedzie jakiś konsul, czy jak to się tam nazywa. W psychuszce niby nie jest źle, mam na koncie 100 Euro i kilka tysięcy złotówek. Pacjenci i niższy personel bardzo mnie lubią, bo kupuję im papierosy i różne słodycze i jedzenie. Znam rosyjski i się świtnie dogadujemy. Lekarz próbuje ustalić czy byłem poczytalny. Nie wiem, czy ekstradycja czy co. Tutaj jest KŚ albo psychuszka. A jeśli ekstradycja, to w najlepszym przypadku zakumpluję się z Trynkiewiczem. Ale ci biedni ludzie w cepeenie, nie potrafię zapomnieć. Nie mogę zapomnieć.
Jak pisałem, personel niższy jest mi bardzo przychylny. Już samo to, że pozwolili mi pisać wiele znaczy.

Ordynator, gdy pokazałem mu zestaw jakim karmił mnie profesor, złapał się za głowę. Bład w sztuce medycznej i tak straszne konsekwencje. A brak jakiejkowiek reakcji ze strony lekarza prowadzącego, czyli profesora.

Uciekajcie od niego. Już sama nazwa wątku "Projekt badawczy" wiele mówi. On na nas eksperymentuje! Każdemu daje ten zabójczy zestaw. Ja tylko dwa dni brałem medukinetu i efekt jest znany!

Przepraszam za chaos, ale to jest naprawdę trudna sytuacja. Apeluję do moderatorów by zamknęli ten temat, bo rzecz jest wielce szkodliwa, zaś profesora proszę zbanować i to permanentnie!

Dostałem haloperidol w dupę. Ryj mi wykrzywia, ślinię się i nie wiem za bardzo, o co chodzi.
Rejestracja: 2017
  • 460 / 65 / 0

o kurła, byłem tu %-D
Rejestracja: 2010
  • 1380 / 169 / 0

Do manii możemy dopisać psychozę %-D W psychiatryku jesteś na pewno, haloperidol też dostałeś, no i po tym wszystkim nadal masz telefon? Nieuszkodzony? Wracaj do zdrowia, trzymam kciuki. Nawet niezła historia xD
Rejestracja: 2009
  • 1230 / 180 / 0

Ja wycofałem się z tego bo nie mam ubezpieczenia a jest konieczne. Jak widzę to dobrze , bo nie chciałbym takiego kombo leków jakie pan Profesor serwuje. Tylko mam schizy lekkie że mają moje dane
Rejestracja: 2014
  • 1772 / 448 / 0

He he-hehe-hehe...

Takie mało zabawne mu to wyszło.
Rejestracja: 2009
  • 1230 / 180 / 0

@NegatywneWibracje to do mnie ? :) ja nie pisałem żartobliwie tylko serio ziom
Rejestracja: 2014
  • 1772 / 448 / 0

Oczywiście o mniemanologu.
Rejestracja: 2008
  • 1173 / 125 / 0

20 września 2020NegatywneWibracje pisze:
He he-hehe-hehe...

Takie mało zabawne mu to wyszło.
Robić sobie jaja z takiej tragedii? Naprawdę? Byłem agresywny już wcześniej. Stan ten eskalował. Telefonu nie mam. Mama pewnie umiera ze strachu, a ja nie mam jak się z nią skontaktować. Mam tylko komputer szpitalny. Nawet mają łacińską klawiaturę. Piszę gdzieś po polskich urzędnikach, ale cisza, kuwa :-(
Posty: 490 Strona 45 z 49
Wróć do „Detox”
Na czacie siedzi 1607 uczestników Wejdź na czata

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości