Grzyby - hodowla (pytania związane z uprawą, stanem grzybni, chorobami)

Dyskusja na temat grzybów halucynogennych, m.in. łysiczki lancetowatej i muchomora czerwonego.
Więcej informacji: Grzyby w Kuchni [H]yperreala

Moderatorzy: Magiczny Ogród, Psychodeliki

Jakie grzyby są Twoim zdaniem najlepsze?

67%
Krajowe łysiczki
856
7%
Krajowe muchomory
84
26%
Importowane (wszystkie wrzucam do jednego wora)
333

Liczba głosów: 1273

Makrela

Użytkownik nieaktywny
28
21

Nie znam się na growkitach, bo hoduję tylko ze słoików, ale raczej dadzą sobie radę. Zostawiałem grzyby zamknięte w terrarium nawet na 60 godzin i nic się złego nie działo, byle jakąś dziurkę do świeżego powietrza miały i jest git. Ciastka wietrze dwa razy dziennie, ale to taki odruch jak do nich zaglądam, myślę, że jakby ich w ogóle nie otwierać i tylko zostawić jakiś otwór, to by też wszystko grało. Byle wilgotność była dobra, a Ty nie musisz się już o to martwić.

Btw taka ciekawostka. Nastawiłem słoiki jakiś czas temu i w jednym przypadku zrobiłem dość głupi eksperyment na zasadzi "a co jesli..." - w tym wypadku, "a co, jeśli do substratu dodamy DUŻO cukru", po to, żeby grzybnia miała dużo papu do jedzenia. odłożyłem więc substratu na jeden słoik, rozmieszałem z dwiema kopiastymi łyżkami cukru (takiego zwykłego) i tyndalizowałem to tak samo, jak słoiki niecukrowe.
Póki co grzybnia rośnie, chociaż zauważalnie wolniej; większośc słoików już doszła, a ten się męczy i jest w połowie, ale idzie i zakażeń nie ma. Mnie zaś w ciągu tych kilku tygodni wykiełkowało w głowie pytanie: czy to, co zrobiłem ma jakikolwiek sens? %-D tzn czy cukrem faktycznie można wzbogacić substrat na etapie szczepienia, czy to tylko utrudnienie dla wzrostu?

Fatmorgan

Kompetentny
Kompetentny
137

ciężko powiedziec - trzeba by przeprowadzić próbę na wielu słoikach, ażeby odkryć czy jest w tym zależność