Antydepresanty - Odstawienie

Leki przeciwdepresyjne, tymoleptyki - SSRI, SNRI, iMAO, TLPD i inne
Zobacz też: Wikipedia

Moderator: Leki

Posty: 362 Strona 29 z 37
Rejestracja: 2017
  • 5342 / 746 / 0


Leki neuroleptyczne są stosowane zarówno w terapii schizofrenii, jak i choroby afektywnej dwubiegunowej. Obok ich działania terapeutycznego,
mogą one wywoływać zaburzenia gospodarki węglowodanowej i lipidowej. Stosowanie neuroleptyków atypowych, zwłaszcza klozapiny
i olanzapiny, wiąże się z największym ryzykiem wystąpienia hiperglikemii. Typowe leki neuroleptyczne rzadziej powodują zaburzenia
gospodarki węglowodanowej. Stosowanie leków neuroleptycznych, zwłaszcza olanzapiny i klozapiny wiąże się też z rozwojem dyslipidemii,
głównie w postaci wzrostu stężenia triglicerydów. Zaburzenia gospodarki węglowodanowej i lipidowej korelują ze wzrostem masy ciała.
Leki neuroleptyczne, szczególnie atypowe, mogą powodować więc wzrost masy ciała, hiperglikemię, dyslipidemię prowadząc do rozwoju
cukrzycy i zespołu metabolicznego.


https://www.duckduckgo.pl/url?sa=t&source=w ... 3193591401
Rejestracja: 2018
  • 19 / / 0


Ja na Olanzapinie przytyłam, ale trzeba się liczyć z faktem że po takich prochach to typowe. Można trochę załagodzić ten skutek odpowiednią dietą i ćwiczeniami, ale to niestety nieuniknione.

Zastosowanie substancji psychoaktywnych w medycynie

Czasami działanie psychoaktywne jest skutkiem ubocznym substancji, a czasami właśnie ten wpływ jest pożądanym działaniem sprawiającym, że dana substancja jest lekiem.

Naukowcy zbadali, co robimy w sieci pod wpływem narkotyków i czy tego żałujemy

Ponad 1/3 z ankietowanych nowojorskich klubowiczów, którzy przyznali się do brania narkotyków, wyznało również, że zdarza im się pisać w internecie pod ich wpływem. Jedna piąta z nich po wytrzeźwieniu żałowała tego, co wypisywała w internecie na haju.
Rejestracja: 2018
  • 1194 / 95 / 0


Olanzepina i Klozapina mają statystycznie największe ryzyko zmiany masy ciała.

Ja biorę kwetiaminę na niej też utyłem niestety pomimo tego że jem mniej, moim problemem jest zatrzymywanie się wody w organiżmie biorę furasemid. nieco pomaga , ale muszę zwiększyć dawkę.
Rejestracja: 2016
  • 2752 / 608 / 0


No olanzapina to prawdziwy kosior jeśli chodzi o apetyt na załadunku, czyli obżeranie się przed pójściem spać i przy każdym obudzeniu. Kwetiapiny to też się tyczy, ale w nieco mniejszym stopniu. Trzeba mieć ostry reżim i pustą lodówkę, bo apetyt iście wilczy a kontrola osłabiona. Do tego dochodzi metabolizm trójglicerydów, zatrzymanie wody, zwolnienie perystaltyki, zaparcia i mamy piękne wały, cellulit i nie wiadomo co jeszcze, szybkie zmiany wagi etc. Tu jest potrzebna cała gama supli by to zrównoważyć.
Rejestracja: 2018
  • 1194 / 95 / 0


Ja neurleptyków nie wspominam jakoś dobrze może za wyjątkiem kwetiaminy którą biorę obecnie i kiedyś sulpirydu. Neuroleptyki działają pomocniczo w depresji, bezsenności, lękach, jednak największą wadą tych leków są skutki uboczne oraz powikłania, same często działają depresjonogennie. Nie są skuteczne w fobii społecznej ani w lęku napadowym. Moim zdaniem wobec braku niebenzodiazepinowych anksjolityków próbuje się je zastąpić neureptykami.
Rejestracja: 2010
  • 160 / 5 / 0


Ile czasu trzeba odstawiać Esci ? Brałem 5 dni 5 mg , następnie około 25 dni 10 mg i teraz 3 dzień jestem na 5 mg. Lekarka powiedziala ze po 7 dniach na 5 mg mozna odstawiac. Odstawiam bo czuje się coraz gorzej.
Rejestracja: 2018
  • 1194 / 95 / 0


To jest tak jakbyś nie brał nic ja bym odstawiał od razu.
Rejestracja: 2018
  • 2009 / 365 / 154


Ja po odstawieniu sertraliny też miałam masakryczne zawroty głowy, napadowe i silne. Umówiłam się na najbliższy termin do psychiatry i powiedziała, że będziemy schodzić z SSRI fluoksetyną, która ma długi okres półtrwania. I przeszło już po jakichś 2 dawkach fluo.
Rejestracja: 2017
  • 5342 / 746 / 0


21 sierpnia 2018wnc1964 pisze:
To jest tak jakbyś nie brał nic ja bym odstawiał od razu.
Jestes tego pewien?
Rejestracja: 2018
  • 1194 / 95 / 0


Niech słucha zaleceń swojego lekarza przecież taper dawki nie zaszkodzi.

Natomiast ja patrzę na to z mojego doświadczenia z SSRI jestem pewien ja citalopram branych po 3miesiącach odstawiłemod strzała a sertralinę po roku odstawiłem też od razu.,Użytkownik był miesiąc na SSRI jeszcze kilka dni na niepełnej dawce , dla mnie taperowanie dawki jest bez sensu w tym przypadku.

Niech jednak w pierwszej kolejności słucha zaleceń swojego lekarza.
Ostatnio zmieniony 01 września 2018 przez wnc1964, łącznie zmieniany 1 raz.
Posty: 362 Strona 29 z 37
Wróć do „Antydepresanty”
Na czacie siedzi 56 uczestników Wejdź na czata

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: sh4m0n, STR88 i 4 gości